Proběhlo jednání o dopravní infrastruktuře na Vsetínsku

14.04.2012 20:19 | Zprávy

Minulý týden jednali v Brně Petr Kořenek, II. místostarosta Vsetína a zastupitel Jaromír Kudlík se zástupci Ředitelství silnic a dálnic. Na jednání se především diskutovalo o akcích, které se budou v nejbližších letech realizovat na Vsetínsku v oblasti dopravní infrastruktury.

Proběhlo jednání o dopravní infrastruktuře na Vsetínsku
Foto: Hans Štembera
Popisek: Dolní náměstí ve Vsetíně

Minulý týden jednali v Brně Petr Kořenek, II. místostarosta Vsetína a zastupitel Jaromír Kudlík se zástupci Ředitelství silnic a dálnic. Na jednání se především diskutovalo o akcích, které se budou v nejbližších letech realizovat na Vsetínsku v oblasti dopravní infrastruktury.

Za důležité akce, které se budou realizovat v oblasti dopravní infrastruktury v nejbližších letech, považuje město především sjezd - rampu z I/57 na I/69, který je od Valašského Meziříčí směrem na Zlín.

„Zde bohužel naše naděje o tom, že by v dohledné době byla tato propojka vystavěna se nenaplnila. V současné době celkový rozpočet na tuto stavbu činí již 120 milionů korun. Kvůli nedostatku peněz se tato stavba nebude realizovat,“ odpověděl Petr Kořenek, II. místostarosta města, který má dopravu ve Vsetíně na starosti.

Další komunikací, o které se jednalo, byla silnice I/57 ze Vsetína do Valašského Meziříčí, která měla podle plánu pokračovat z Jablůnky směrem na Bystřičku.

„V této záležitosti jsme pouze obdrželi informaci, že z důvodu nedostatku financí, je zastavena i příprava stavby obchvatu Valašského Meziříčí. Naopak jediná stavba, která má v tuto chvíli zelenou je rychlostní silnice R49 směr od Holešova na Slovensko. Ta bude řešena z evropských peněz,“ podotkl Petr Kořenek.

Podle úplně původních plánů se důležitá silnice R49  měla letos už dokončovat někde poblíž Fryštáku a Zlínský kraj mohl být blízko tolik potřebnému dálničnímu napojení z východu. Současná finanční situace však celou akci zkomplikovala.

„Dokonce to vypadalo, že stát se stavbou R49 v nejbližších letech nebude počítat. Brusel však cestu R49, právě z důvodu propojení dálniční sítě mezi Českem a Slovenskem, podpořil,“ doplnil Petr Kořenek.

Ministerstvo dopravy předpokládá, že by prvních 17 kilometrů do Fryštáku mohlo začít vznikat v roce 2014. O tři roky později by byly hotové a stály by asi šest miliard bez DPH. Evropská unie by se podílela na nákladech ze 75 procent. Cesta R 49 se tak propojí se slovenskou rychlostní silnicí R6, což je obrovské „plus“ nejen pro Zlínský kraj, ale i pro celou republiku.

Jana Čadová, pracovník vztahů k veřejnosti MěÚ Vsetín

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: mestovsetin.cz

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Proč jste na navýšení rodičovského příspěvku netlačila víc dřív?

Myslím, když jste byli ve vládě? Myslíte, že teď něco zmůžete? A můžete aspoň říci, když už nejste ve vládě, proč a kdo byl proti navýšení rodičovské pro všechny a ve větší míře, která by zohledňovala inflaci a růst cen?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Plzeň: Studentky z Mexika a USA navštívily radnici

7:31 Plzeň: Studentky z Mexika a USA navštívily radnici

Na plzeňskou radnici zavítaly studentky z Mexika a Spojených států amerických, které v rámci ročního…