Novinky by měly obyvatele zdejších rodinných domů bezpečně přivést k autobusovým zastávkám. Za opatření, která povedou ke zklidnění dopravy, která tudy míří z Karviné na dálnici, radnice zaplatila 4,4 miliony korun.
„Obchvatu městské části Skřečoň se v nejbližších letech bohužel nedočkáme. I když s okolními obcemi tlačíme na Ministerstvo dopravy, aby začalo s jeho projektováním, zatím se k ničemu nemá. Proto se postupně pouštíme do vlastních opatření, která by měla vést k bezpečnější dopravě v této části Bohumína. Jsme proto velmi rádi, že se nám podařilo pro stavbu přechodu a semaforů na křižovatce Polní a Bohumínské ulice (I/67) získat souhlas Ředitelství sinic a dálnic (ŘSD), které je vlastníkem této komunikace I. třídy,“ sdělil bohumínský starosta Petr Vícha.
Chytré semafory zbrzdí řidiče při překročení povolené rychlosti. Úředníci při včerejším spouštění provozu byli svědky prvních brzdících manévrů. „Jezdí se tady opravdu rychle, žádný z řidičů v daném místě povolenou padesátkou nejel, takže jim na semaforu naskočila červená. A vzhledem k rychlosti měli docela problém to ubrzdit. Zatím jezdí řidiči v inkriminovaném úseku zpaměti, takže chvíli potrvá, než si zvyknou na zpomalovací semafory a na to, že tudy rychle jet zkrátka nemohou,“ uvedla Hana Kaspřáková z odboru rozvoje a investice bohumínské radnice.
Na nové opatření se musí připravit i chodci. Chytré semafory totiž zaregistrují pouze rychle jedoucí vozidlo. Chodce na přechodu už nikoli. Když na semaforu naskočí červená pro rychle jedoucí auta, neznamená to, že chodci mají zelenou. Semafor totiž po zpomalení automobilu po pár vteřinách spustí vozidlům zase zelenou, což může ohrozit chodce. Aby chodec mohl bezpečně projít, musí na semaforu zmáčknout tlačítko a vyčkat na svou zelenou.
Výstavba přechodu, chodníku i semaforů trvala tři měsíce
Hned druhý den od spuštění chytrých semaforů bohužel došlo v lokalitě ke střetu chodce s automobilem. „Jezdí se tudy rychle a zpaměti. Všichni si na nové opatření musí zvyknout. Apelujeme na řidiče, aby při vjezdu do Bohumína ve směru od Karviné a výjezdu z Bohumína na Karvinou opravdu zpomalili, aby se podobná situace už neopakovala,“ řekl Petr Vícha.
Výstavba přechodu, chodníku i semaforů trvala tři měsíce. Součástí investice byla také úprava zdejších autobusových zálivů. Betonovou čekárnu nahradila nová prosklená a uprostřed vozovky přibyl bezpečnostní ostrůvek.
Další přechod s chytrým semaforem je v plánu uprostřed Skřečoně na frekventované ulici 1. máj u zdejší samoobsluhy Hanusek. Městu ale pro jeho realizaci schází souhlas od ŘSD. „U obchodu plánujeme rozšířit přechod o další semafory, které budou reagovat na rychlost projíždějících aut. Získání souhlasu je ale administrativně velmi složité a nebude jednoduché jej získat. Ředitelství silnic a dálnic k němu totiž potřebuje vyjádření Ministerstva dopravy i financí, a tam to zatím vázne. Proto jsme rádi, že alespoň u jednoho z plánovaných přechodů jsme souhlas dostali a mohli jsme jej zrealizovat,“ uzavřel Vícha.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV