O výstavbu dálnice D11, respektive jejích úseků v Královéhradeckém kraji jsem se začal zajímat a usilovat o její realizaci, když mi bylo 38 let. Uteklo mnoho let, zaznamenali jsme mnoho různých projevů vůle i nevůle ke společné česko-polské spolupráci na tomto projektu. A proto mne těší, že na včerejším jednání k dostavbě zbývajících dvou úseků na české straně a jednoho na straně polské, které se uskutečnilo nejen na rozestavěné dálnici, ale i u nás v Trutnově, jsem konečně uvěřil tomu, že se na nové dálnici svezu ještě před svým odchodem do důchodu.
Kromě projevů vůle k vzájemné spolupráci ze strany ministrů dopravy obou zemí a snaze hledat řešení i pro komplikace, které přinese spuštění provozu na polské straně (S3) dříve, než bude na české straně dokončena D11, dnes zazněly termíny dokončení obou úseků D11 (Trutnov – státní hranice v roce 2026 a Trutnov – Jaroměř konec roku 2027), ujištění o respektování dopravních omezení v nejzatíženějším úseku silnice I/16 (od státní hranice k Trutnovu), ale také rozhodnutí, že oba dva úseky jsou pro stát i ŘSD prioritou a budou stavěny souběžně, což považuji za velmi důležité.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV