Český vzdělávací systém je dlouhodobě podfinancovaný. Investice do školství dosáhly teprve nedávno 4 % HDP. Jsme tak na chvostu zemí OECD, kde průměr činí 5,2 % HDP. To je meta, na kterou se chceme dostat. Do oblasti vzdělávání chceme postupně nasměrovat finanční částky dosahující minimálně 5,2 % HDP.
Jedna věc je objem financí, druhá pak jejich nasměrování. Covidová zkušenost jasně ukazuje, kde máme největší mezery.
První ekonomickou prioritou v oblasti vzdělávání je dosažení a udržení platu učitelů na 130 % průměrného platu. Jen tak zajistíme kvalitní výuku. Stejně důležité je lepší ohodnocení školského managementu v čele s řediteli škol a také dalších nepedagogických zaměstnanců škol na všech stupních.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.