Cestování se zdraží těm, kdo jsou majiteli IN karet Českých drah IN25 a IN 50. Ty již nebudou nadále v krajských spojích platit, stejně tak v nich nebude platit skupinová sleva. „Problematické je to zejména pro cestující s IN 50, kteří patří k těm, kdo vlaky využívají nejvíc. Pro ně se cestování zdraží zhruba o čtvrtinu,“ uvedl Michal Berg. „Lidé, kteří šetří životní prostředí a jezdí hodně vlakem, tak budou nejvíce potrestáni,“ dodal.
Další problém je v tom, že Zlínský kraj nevyjednal s Českými drahami vzájemné uznávání jízdenek. Cestující tak musí pozorně sledovat, do jakého vlaku nastoupí a jakou jízdenku má koupenu. „Například na trati Vsetín – Valašské Meziříčí tak může dojít k situaci, kdy cestující, kterému například ujede rychlík, nemůže na stejnou jízdenku použít následující osobní vlak, a naopak. Je to tedy přesně opak integrovaného systému, kdy lze na jedu jízdenku cestovat čímkoli,“ upřesnil Michal Berg. Řešení je podle něj přitom zjevné: „V normální situaci by kraj uznával jízdenky ČD a naopak, v dálkových vlacích ČD by byly uznávány krajské jízdenky. To by bylo pro cestující nejpohodlnější. Cokoli jiného je paskvil.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV