Buršík (ANO): Před vizuálním smogem bude chránit nové nařízení o regulaci reklamy

12.01.2022 10:01 | Zprávy

Vizuální smog neboli zamoření veřejného prostoru reklamou je problémem v řadě měst. Příbram se snaží tuto problematiku řešit a jedním z prvních kroků je Nařízení města o regulaci reklamy.

Buršík (ANO): Před vizuálním smogem bude chránit nové nařízení o regulaci reklamy
Foto: anobudelip.cz
Popisek: ANO

Účelem nově vydaného nařízení je omezení šíření reklamy na veřejně přístupných místech mimo dané provozovny, tedy ochrana městského prostředí před tzv. vizuálním smogem. 

„Schválení zmíněného nařízení je prvním účelným krokem, který mohou města učinit, když chtějí bojovat s vizuálním smogem. Jde o krok, který v řadě měst pomohl vyčistit ulice od rušivé reklamy a navrátit městům jejich přirozený vzhled. Věřím, že se toto postupně bude dařit i zde v Příbrami,“ říká 1. místostarosta Martin Buršík.

Nařízení města, které nabývá účinnosti od 1. února 2022, jasně vymezuje veřejně přístupná místa, na nichž je reklama zakázána, a to jak v samotném městě, tak i v příslušných osadách.

Nově tedy nebude možné umisťovat reklamu například na zábradlí, ploty, sloupy veřejného osvětlení, využívat zařízení šířící reklamu zvukem či obrazem. Upraveny budou muset být velkoplošné reklamy na markýzách a slunečnících na venkovních restauračních zahrádkách a předzahrádkách, a další. Jasná pravidla jsou stanovena ve zmíněném Nařízení města č. 2/2021 o regulaci reklamy, které najdete na webových stránkách města: https://1url.cz/UKvVg.

Všechna komunikační média, která budou od nabytí účinnosti nařízení v rozporu s novými pravidly, mají být odstraněna či dle pravidel upravena do 30. června letošního roku s tím, že u stávající velkoplošné reklamy na markýzách a slunečnících na venkovních restauračních zahrádkách je termín posunut až do konce letošního roku.

Zvláštním bodem schváleného nařízení jsou krátkodobé akce. Zákaz šíření reklamy se nevztahuje na veřejné sbírky, charitativní akce, shromáždění, pouliční průvody a manifestace, dále pak veřejně přístupné krátkodobé sportovní nebo kulturní akce.

Výjimku z uvedeného nařízení mají billboardy a další pevné konstrukce pro umisťování reklamy, které jsou schváleny stavebním úřadem.

V průběhu února bude svoláno veřejné slyšení se zástupci města, které je určeno primárně pro zadavatele reklamy, reklamní agentury a provozovatele obchodů, služeb a restauračních zařízení.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat
Ing. Jaroslav Faltýnek byl položen dotaz

Děláte ve sněmovně vůbec něco?

Dobrý den, zajímalo by mě, co jako poslanec děláte, že o vás není vůbec slyšet? Ani nikde v televizi jsem vás dlouho neviděl, nečetl s vámi žádný rozhovor. Přijde mi, že vás Babiš nechal kandidovat jen proto, aby vám zajistil dobře placené místo, ale jakoby vám zakázal, abyste se po vašem skandálu v...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vích (SPD): Naši vojáci v Keni jsou problém

10:02 Vích (SPD): Naši vojáci v Keni jsou problém

Incident českých vojáků v Keni stále vyvolává otázky informovanosti mezi Armádou ČR, Ministerstvem o…