ČSSD: Josef Bernard se stal oficiálním kandidátem na hejtmana Plzeňského kraje

30.03.2016 14:18 | Zprávy

Josef Bernard se stal oficiálním kandidátem ČSSD na hejtmana Plzeňského kraje. V korespondenčním hlasování členů ČSSD byl potvrzen v prvních krajských primárkách. Dlouholetý ředitel jedné z nevýznamnějších strojírenských firem v regionu Škody Transportation tak oficiálně vstupuje do veřejného života v Plzeňském kraji. Josef Bernard jako minoritní akcionář Škoda Transportation chce předejít veškerým spekulacím ohledně střetu zájmů, a proto je rozhodnut dát svůj podíl do správy právní kanceláři.

ČSSD: Josef Bernard se stal oficiálním kandidátem na hejtmana Plzeňského kraje
Foto: CSSD.cz
Popisek: Logo ČSSD

„Především bych chtěl všem členům ČSSD v Plzeňském kraji poděkovat, že mě zvolili do čela krajské kandidátky. Sociální demokracie v posledních 8 letech ukázala, že rozumí problémům našeho kraje a umí je řešit. Mohu říct, že na práci svých kolegů budu navazovat, ale zároveň bych chtěl říct, že přicházím s novými myšlenkami a doufám, že pro ně získám občany Plzeňského kraje. Udělám vše proto, aby ČSSD nadcházející volby vyhrála,“ říká Josef Bernard. Josef Bernard donedávna vedl českou strojírenskou firmu Škoda Transportation. V roce 2012 se stal také jejím minoritním akcionářem. „Uvědomuji si, že moji oponenti z ostatních stran by mohli využít k poškození mého jména mé stávající podnikání. Proto jsem se po dohodě s manželkou rozhodl, že dám svůj podíl ve Škodovce do správy právní kanceláři JUDr. Jaroslava Tomáška a veškeré výnosy věnuji na charitativní účely,“ doplňuje Josef Bernard.

Ten do škodovky nastoupil v roce 1979, a to na čtyřletý učební obor s maturitou. Po vyučení pracoval jako horizontkář (dělnická profese). Později vystřídal mnoho pozic, od provozního a revizního technika až po personálního ředitele. V roce 2015 končil svou kariéru na pozici generálního ředitele Škoda Transportation. V roce 2012 se stal minoritním akcionářem této společnosti. Ve Škodovce tedy pracoval více než 35 let. „Připadá mi naprosto přirozené, že se vzdám svých zaměstnaneckých akcií. Myslím, že je to krok, který by měl udělat každý podnikatel, který chce vstoupit do veřejného života,“ zdůrazňuje Bernard.

Stručný životopis Josefa Bernarda (50 let)

Celý svůj život prožil v Plzeňském kraji. Narodil se v Plané u Mariánských lázní, poté žil v Plzni a v současnosti bydlí v Nebílovském Borku. Svou profesní dráhu odstartoval v plzeňské Škodovce, kde vystřídal řadu pozic. Začínal jako horizontkář (dělnická profese), poté působil jako technik, mistr a personální ředitel jedné z dceřiných společností Škoda. Od roku 2002 byl personálním ředitelem Škoda Holding, kde se později stal jejím výkonným ředitelem. Mimo to zastával řadu funkcí v představenstvech a dozorčích radách společností v rámci celé skupiny. Generální ředitelem Škoda Transportation se stal v listopadu 2010.

Bernard vystudoval Střední odborné učiliště Škoda a vysokoškolské vzdělání získal později na Open University. Ani ve Škodovce se ale neuzavíral do nějaké ulity jedné fabriky. Před rokem 1989 se zapojil do protirežimní činnosti a spolu s pár kolegy zajišťoval vydávání a tištění samizdatové literatury. Když přišla revoluční doba, vedl první jednání s tehdejším generálním ředitelem a organizoval škodovačkou generální stávku. V polovině roku 1990 ale politiku opustil a vrátil se do civilního zaměstnání. Ani poté mu ale nebyly lhostejné věci veřejné. Proto založil úspěšný projekt vědecko-zábavního centra pro děti a mládež Techmania, který každoročně přivítá několik stovek tisíc návštěvníků. Zároveň je také náruživý sportovec, který se v poslední době snaží rozhýbat mladé i starší v Plzeňském kraji v rámci projektu Škoda FIT. V roce 2015 vstoupil do ČSSD.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Ivan Adamec byl položen dotaz

Souhlasíte s tím, že dopravní infrastruktura je páteří ekonomiky?

A co mě zajímá ze všeho nejvíc je, proč se u nás stavby nových úseků dálnic, ale i třeba opravy silnic tak vlečou? Je jedno, kdo je u vlády, ten problém trvá už roky. I třeba sousední Polsko je na tom líp a myslím, že jsou na tom líp min všechny státy EU nebo minimálně na tom není žádný hůř.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Primátor Svoboda: Praha je dynamicky se rozvíjejícím městem

12:16 Primátor Svoboda: Praha je dynamicky se rozvíjejícím městem

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k Praze.