Tento záměr ohrožuje zaměstnanost v železniční dopravě a může vyvolat situaci, kdy kvůli tlaku na nízké mzdové náklady dojde k ohrožení bezpečnosti provozu na železnici. Shodli se na tom na společném jednání zástupci Odborového sdružení železničářů ve složení Jaroslav Pejša, předseda OSŽ a výkonný tajemník OSŽ Martin Vavrečka a stínový ministr dopravy ČSSD Jan Birke a Pavel Švagr odborník ČSSD na dopravu.
„Záměr ministerstva dopravy zřídit centrální půjčovnu vlaků ohrožuje 17 000 zaměstnanců Českých drah. Ministr Ťok, i přes sliby, že tak učiní, nepředložil žádné relevantní argumenty, které by zřízení centrální státní půjčovny vlaků dávaly nějaký smysl. Podmínky dotačního programu pro pořízení kolejových vozidel, stejně jako možní příjemci dotačních prostředků, byly navíc již vládou schváleny. Na vládu je předložil právě ministr dopravy a mají statut oficiálního postupu Ministerstva dopravy ČR. Buď si z nás tedy pan ministr dělá legraci, nebo neví, co činí,“ uvedl Jan Birke.
„Pokud se stát rozhodne zakoupit pro konkrétní tratě vlakové soupravy a vypsat veřejnou soutěž na jejich provoz, bude si de facto od soukromých dopravců najímat pouze vlakový personál pro dané tratě. Dopravní obslužnost je ale komplexní služba, kde nemůže být jediným kritériem nejnižší cena. Zvlášť v případě, kdy bude nabídka na zajištění dopravních služeb postavena pouze na základě ceny lidské práce,“ vysvětlil předseda OSŽ Jaroslav Pejša.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV