Z předložených argumentů je zřejmé, že jejich autoři neznají dějiny vzniku českého státu na sklonku 9. století, počátky křesťanství a vztah mezi světskou a duchovní složkou moci přemyslovských knížat a králů.
Skalnatý ostroh nad Vltavou si za své sídlení místo vybral kníže Bořivoj někdy po roce 885, kdy byl na Velké Moravě pokřtěn biskupem Metodějem. Postavil kostel Panny Marie, jako druhý v Čechách. Sv. Václav nechal postavit rotundy sv. Víta, kde byl také pohřben. Kníže Vratislav I. nechal před rokem 921 vybudovat kostel sv. Jiří, později s prvním ženským klášterem v Čechách. Spytihněv II. (knížetem 1055-1062) založil románskou baziliku sv. Víta, Václava a Vojtěcha, kterou překryla gotická katedrála Karla IV. (1316-1378). Na Pražském hradě vzniklo v roce 973 biskupství, od 13. 4. 1344 arcibiskupství.
Středověcí vládci v sobě spojovali duchovní i světskou moc. Jako křesťanští vládci vládli z vůle Boží podle Starozákonní První knihy královské. Bylo to křesťanství, které umožnilo vzniknout a udržet samostatný Český stát a začlenit jej do systému středověké Evropy. U hradských kostelů a Jiřského kláštera se soustředili vzdělaní duchovní a jeptišky.
Pražský hrad vznikl jako společné centrum světské vlády a křesťanství. Většina hradu náleží státu, sakrální stavby a další objekty katolické církvi. Je to naše historie trvající více než 1100 let, respektujme ji.
Petr Čech, člen předsednictva STAN
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV