Sociální podnikání začíná být v České republice stále skloňovanějším pojmem a postupně tak vzrůstá míra propagace i zapojení společností do tohoto segmentu. Je to zjednodušeně podnik, který je ekonomicky životaschopný a zároveň odpovědný k přírodě i k lidem. V české legislativě se jedná o neukotvený pojem, jednotná definice sociální ekonomiky a sociálního podnikání tedy neexistuje. Přesto můžeme hovořit o tom, že jsou nastaveny určité principy, které nám mohou pomoci podstatu sociálního podnikání pochopit. Sociální podnik nediskriminuje - zaměstnává totiž cíleně také zdravotně či sociálně znevýhodněné zaměstnance a zabraňuje tak jejich společenskému vyloučení.
„Je potřeba zmínit princip podnikání. Ačkoliv jde o ekonomicky udržitelný podnik, který je standardně založen za účelem generování zisku, jeho větší část se reinvestuje do vybavení podniku, vzdělávání zaměstnanců či naplňování obecně prospěšných cílů. Podle dostupných informací mohu uvést, že pětina sociálních podniků poskytuje zahradnické a úklidové služby či údržbu nemovitostí. Potravinářské výrobě a prodeji se věnuje 17 procent těchto firem, 16 procent pohostinství a ubytování a stejný podíl prodeji. Celkově vedou s 33 procenty gastroslužby,“ uvedl Roman Celý, náměstek hejtmana JMK.
V Pohořelicích byl na konci minulého týdne zahájen seriál seminářů s názvem Sociální podnikání v praxi. Sešlo se tu několik přednášejících, kteří prezentovali právě své zkušenosti s tímto druhem podnikání. Následně budou tyto semináře organizovány v dalších městech v jihomoravském kraji.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV