Dopravní letadla mají minimálně dvě rádia (vysílačky), mají tzv. odpovídač sekundárního radaru (díky kterému jsou vidět na radaru) a další systémy, kterými jsou schopny komunikovat s řízením letového provozu nebo nebo s dispečinkem letecké společnosti. A posádky předepsané postupy, které musí dodržovat.
Komunikace pilotů s řízením začíná ještě před nástupem pasažérů a končí po zastavení letadla na stojánce cílového letiště. Piloti musí dostat - povolení k letu, povolení ke spouštění motorů, k pojíždění na vzlet, povolení ke vzletu. Pak si řízení letového provozu předává letadlo v jednotlivých letových oblastech, kterými letadlo během letu prolétává. Zjednodušeně to znamená, že když letadlo přelétá hranice z jednoho státu do druhého, „řídící“ pilotům sdělí frekvenci dalšího stanoviště, kterou piloti nastaví na rádiu a na které se neprodleně ohlásí. Piloti oznámí volací znak, výšku a letový bod, na který letadlo letí. A dané stanoviště zprávu potvrdí! Pokud se pilotům volané stanoviště neozve (může se stát, že piloti špatně rozuměli nebo stanoviště neodpovídá), piloti zavolají znovu předešlé stanoviště a požádají o potvrzení frekvence. Kdyby se jim i tak nepodařilo spojit, ohlásí,že mají problémy se spojením.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV