Včera na svém webu Česká televize představila koncept rozsáhlého předvolebního vysílání před blížícími se krajskými volbami. Jejich páteří má být série třinácti předvolebních debat „jež se zaměří na témata a problémy rezonující v daných lokalitách“.
Do studia budou účastníci diskusí vybráni na základě výsledků aktuálního výzkumu volebního potenciálu, který pro ČT vypracovaly dvě prý nezávislé a renomované společnosti Median a STEM/MARK. Ty de facto určí, které kandidující strany dostanou prostor oslovit díky veřejnoprávnímu médiu voliče, a které nikoliv. Až na to, že „téma, které rezonuje danou lokalitou“ určí „odborníci z nezávislé ČT“ a moderátor bude na tomto základě nepochybně diskutujícím skákat do řeči a omezovat je ve výběru tématu, o kterém chtějí hovořit stylem :„To není k dnešnímu tématu“, ačkoliv „dnešním tématem“ by měla být svobodná debata o čemkoliv, o čem se její účastníci rozhodnou diskutovat, by snad šlo s představeným konceptem souhlasit, kdyby…..
Kdyby nebyly výsledky představeného průzkumu tak očividně v rozporu s logikou, jako jsou. Je to tak směšné, co výzkumníci v některých krajích vyzkoumali, že to až budí dojem, že v průběhu výzkumu nebyli úplně při smyslech a soutěžili, kdo do jeho výsledků propašuje větší nesmysl. No posuďte, Vážení čtenáři těchto řádek, sami, naservíruji Vám dvě ochutnávky z kuchyně odborníků ze zmíněných společností:

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV