Charanzová (ANO): Nejistý Ježíšek v globálním obchoďáku

31.10.2015 15:10 | Zprávy

Běžným užíváním internetu se dnes stáváme součástí jednoho obřího globálního obchoďáku. Sociální sítě analyzují naše chování a nabízí nám cílenou reklamu na různé typy zboží přímo na našem profilu.

Charanzová (ANO): Nejistý Ježíšek v globálním obchoďáku
Foto: Hans Štembera
Popisek: Dita Charanzová

Různé typy reklam na nás neustále vyskakují při procházení internetových stránek. A dobře vypadající kabát za zlomek ceny nabízené v kamenném obchodě nezřídka naši pozornost upoutá. Může se ovšem jednat o zboží z obchodu, který sídlí mimo Evropskou unii, jinými slovy nemusí odpovídat standardům kvality a zdravotní nezávadnosti, může podléhat jiným obchodním podmínkám – na což přijdeme až ve chvíli, kdy máme balík doma a chceme jej vrátit či reklamovat. A ono to třeba nejde.

Poměr nákupů na internetu a v kamenných obchodech stále posiluje ve prospěch digitálních prodejen. Počkejme si na výsledky spotřebitelského chování o letošních Vánocích, vsadila bych boty, že dárků na internetu letos Ježíšek pořídí zas o něco víc než vloni. A téma zodpovědného chování spotřebitelů ve stínu tohoto trendu nabírá na aktuálnosti.

Řadu věcí si osvojíme, nabudeme zkušeností a poučením z pár vlastních přešlapů. Jsem ale ráda, že možná pár takových nezdarů může pomoci odbourat informační kampaň, kterou finančně podpoří Evropský parlament. Na rok 2016 jsme totiž s pár kolegy z výboru pro ochranu spotřebitele a vnitřní trh připravili pilotní projekt právě ke vzdělávání spotřebitelů ohledně bezpečnosti produktů na digitálním trhu. Na informační kampaň jsme získali 325 tis. EUR. Oslovit chceme nejen jednotlivce, ale i leckteré firmy, které čile nakupují přes internet a nezřídka se setkávají s různými nekalými praktikami.

Globalizace a digitalizaci otevírá dveře k nepřebernému množství výrobků takřka z celého světa, které objednáme kliknutím myši nebo v tramvaji cestou do práce na mobilním telefonu. Dnešní možnosti nám na jednu stranu mohou život v mnohém ulehčit, na straně druhé se učíme za pochodu a spálí se občas asi každý z nás. Pokud by se nám podařilo informační kampaní ochránit českého spotřebitele od nejednoho nepříjemného překvapení, budu spokojená.

Psáno pro blog.idnes.cz

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Ondřej Krutílek byl položen dotaz

REFERENDUM-DEMAMGOGIE ?

PANE KRUTÍLKU, OBČAN ČR - DAŇ. POPLATNÍK ,MÁ PRÁVO A CHCE VĚDĚT,JAK SE NAKLÁDÁ S JEHO FINANCEMA .VY POLITICI MÁTE / KDO VÁM DAL POVĚŘENÍ TAJIT KAM JDOU FINANCE DAŇ.POPLATNÍKŮ.CO VÁS OPRAVŇUJE ZACHÁZET S FINANCEMA POPL..BEZ KONTROLY OBČANŮ? !(TV PRIMA ,22.1.2024,SPECIÁL....)

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jiří Kobza: Započala éra rozumu?

15:15 Jiří Kobza: Započala éra rozumu?

Jeden nemusí být zrovna fanatickým stoupencem politického stylu Donalda Trumpa, ale nikdo mu neupře,…