V železniční dopravě proběhly největší změny na trati č. 190 Plzeň – Horažďovice, kde byly nasazeny nové jednotky Regiopanter a zvýšen počet spojů železniční dopravy.
V prvním pololetí roku 2019, v pracovních dnech, narostl počet cestujících o 10 % oproti roku 2018, o víkendech téměř o 30 %.
Významnou změnou bylo též zrychlení spojů na trati směrem na Rokycany a Prahu zprovozněním tzv. ejpovického tunelu. „V osobních a spěšných vlacích vzrostl, za první pololetí letošního roku, počet cestujících o 10 % v pracovní dnech a o 15 % o víkendech oproti roku 2018,“ vypočítává úspěch náměstek hejtmana pro oblast dopravy, Pavel Čížek (STAN) a dodává, „trend je pozitivní zejména proto, že v oblasti byly zrušeny souběžné autobusové spoje a cestující nevyměnili autobus za vlastní automobil. Data za rychlíky bohužel nemáme, ale i tam lze očekávat nárůst cestujících.“
Jízdní řády se měnily i v příměstské autobusové dopravě. Cílem změn byla úprava spojení tak, aby autobusy nejezdily ve stejný čas jako drážní doprava a více na ní navazovaly. Zvyšoval se také počet spojů, včetně dopoledních a víkendových. „Největší nárůst cestujících byl na Radnicku, téměř o 50 % oproti roku 2018,“ informuje Martin Fencl ze společnosti POVED (Plzeňský organizátor veřejné dopravy), dopravní specialista společnosti, která změny připravuje. „Nárůst počtu cestujících byl i na Zbirožsku, o 18 %. Pozitivní je i růst cestujících v oblasti jižního Plzeňska o 3 %, přestože některé spoje nemohly být zavedeny kvůli nedostatku řidičů,“ doplňuje Fencl. Sedmiprocentní nárůst byl též na trase směr Zruč-Senec a Tymákov. Cestující oceňují také komfortní přestup u hlavního vlakového nádraží v Plzni mezi autobusovou a vlakovou dopravou.
Hejtman Plzeňského kraje Josef Bernard je s nárůstem spokojený. „Veřejná doprava je naší prioritou a čísla potvrzují naše předpoklady. Moderní stroje, integrace jízdného, rekonstrukce přestupních terminálů a další zvýšení komfortu dopravy přináší vyšší počet cestujících. Jdeme správnou cestou! Zorganizovali jsme otevřené soutěže za 12 miliard Kč bez ztráty květinky a na jejich základě jsme objednali 24 nových vlaků a sto nových autobusů pro náš kraj,“ dodává na závěr Bernard.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV