Doležal (SPD): V Středočeském kraji říkáme NE omezování a zdražování veřejné dopravy

04.09.2021 11:17 | Komentář

Radní Středočeského kraje před nedávnem definitivně schválili záměr zastavit provoz na dvanácti regionálních železničních tratích. K tomuto omezení má dojít již od prosince letošního roku.

Doležal (SPD): V Středočeském kraji  říkáme NE omezování a zdražování veřejné dopravy
Foto: archiv
Popisek: Ekonom a politolog ing. Tomáš Doležal je koordinátorem hnutí Svoboda a přímá demokracie v okrese Praha-východ.

Jedná se o tato vlaková spojení:

Plaňany – Kouřim, Křinec – Městec Králové, Bakov nad Jizerou – Dolní Bousov, Mšeno – Mladá Boleslav, Mělník – Mšeno (což je nedávno nově, půlmiliardovým nákladem, zrekonstruovaná trať!), Vraňany – Lužec nad Vltavou (kde bylo též nedávno dokončeno vybudování souboru zdvihacích mostů, včetně jednoho čistě železničního, za další stovky milionů korun z veřejných peněz!), Rakovník – Kralovice, Čisovice – Mníšek – Dobříš, Vlašim – Trhový Štěpánov a Čelákovice – Mochov.

A středočeští radní dokonce v tomto týdnu arogantně odmítli i nabídku ministerstva dopravy na jednání o plánu, jak, s pomocí státu, tyto železniční trati udržet v provozu! Po nedávném zrušení slev na jízdné pro středočeské žáky, studenty a seniory tak tedy následuje další útok nového vedení Středočeského kraje na veřejnou dopravu a zájmy středočeských občanů.

Asociální středočeská vláda porušuje předvolební sliby

Vedení středočeského kraje ve složení: hnutí STAN, Piráti, ODS, TOP 09, KDU-ČSL a Zelení tak pokračuje v nesmyslném a neodůvodněném omezování veřejné dopravy v našem kraji. Navíc se nyní jedná o likvidaci dlouholetých tradičních lokálních vlakových spojení mezi malými obcemi a osadami na jedné straně a spádovými městy a sídly na straně druhé. V místech, kde železnice představuje mnohdy jediný typ pravidelné přepravy do zaměstnání a škol pro místní obyvatele. A děje se tak i zcela v rozporu s předvolebními sliby nyní v kraji vládnoucích stran, plnými (jak vidno nepravdivých) řečí o podpoře krajské veřejné dopravy, zejména té železniční, a o jejím rozšiřování a posilování.

Dle slov krajského radního pro mobilitu, Petra Boreckého (STAN), se v případě rušených tratí jedná o „neperspektivní spoje“. Přičemž za měřítko „(ne)perspektivnosti“ byl zvolen počet cestujících na daném železničním úseku za jeden týden. Konkrétně pak jde o hranici 2500 cestujících, čili se vůbec nejedná o nějaké nevyužívané spoje pro pár jednotlivců, ale o důležitou veřejnou službu pro tisíce našich občanů.

Přitom plánovaná úspora, kterou by tento necitlivý a škodlivý krok přinesl, není z hlediska celkového rozpočtu Středočeského kraje absolutně nikterak závratná – jde o 52 milionů korun ročně, tedy o pouhých 0,16 procenta z celkových plánovaných výdajů kraje na rok 2021!

Útok na podstatu veřejných služeb

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Článek byl převzat z Profilu Ing. Mgr. Tomáš Doležal, Dis.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Aleš Juchelka byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ožanová (ANO): Vy tvoříte zákony až tady ve sněmovně

16:21 Ožanová (ANO): Vy tvoříte zákony až tady ve sněmovně

Projev na 119. schůzi Poslanecké sněmovny 22. listopadu 2024 k zákonu o podmínkách obchodování s pov…