„Víme, že podchody jsou bolavým místem mnoha veřejných prostranství v Praze. Leccos se ale dá celkem jednoduše vylepšit například kvalitním osvětlením,“ říká radní pro dopravu Petr Dolínek, z jehož iniciativy analýza vznikla. „Prvních pět podchodů by se mohlo vylepšení dočkat ještě v tomto roce.“
Mezi pěti vybranými je podchod pod magistrálou na Fügnerově náměstí, na Pobřežní cestě v Braníku či u autobusového nádraží v Holešovicích. Dále se jedná o podchod mezi ulicemi Legerova a Vinohradská (u Národního muzea) a podchod na Strašnické ve směru na Gutovu. Oba podchody sice nedávno prošly grafickou úpravou, kterou je možné brát jako počáteční impuls k celkové proměně, avšak její zpracování není kvůli tmavým barvám vhodné.
„Podchody bychom měli vnímat skutečně jen jako krajní řešení, pokud některá bariéra nejde překonat jiným způsobem. Tam, kde už jsou, musíme dbát na to, aby se v nich lidé cítili bezpečně a používali je bez zábran,“ říká Ondřej Boháč, ředitel IPR Praha. Podle nových Pražských stavebních předpisů by mimoúrovňová propojení (podchody a nadchody) ideálně vůbec vznikat neměla.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV