Povšimněte si, že lidé často porovnávají Piráty se stranami, které založil bývalý vysoce postavený politik nebo miliardář. Panuje patrně obava, že pirátství ve jméně někoho odradí, na rozdíl od marketingových názvů jako třeba hnutí ANO. Tahle představa ale vůbec nebere v úvahu diametrálně odlišnou startovní pozici strany založené zespoda lidmi, které nadchla nějaká myšlenka, oproti straně s desítkami nebo stovkami milionů na reklamu.
Název Piráti, který navazuje na celosvětové pirátské hnutí, dokáže zaujmout i bez milionů na marketing. Právě díky našemu názvu jsme dokázali prorazit do médií, a tedy i do širšího povědomí bez větších nákladů. Právě díky tomu, že jsme zaujali, vstoupily k nám stovky členů. A právě díky našemu jménu ve volbách pravidelně porážíme strany s daleko vyšším rozpočtem. Naposledy třeba Zemanovce, kteří přitom billboardy polepili celou republiku.
Mylná je i domněnka že náš název je příčinou nedůvěry lidí k Pirátům. Pokud říkají, že Pirátům nedůvěřují, není to kvůli jménu, ale kvůli tomu, že je neznají. Stejnou nedůvěru budí i jiné strany, které nejsou dnes a denně na televizních obrazovkách. A to prostě proto, že lidé nevědí, co od nich čekat. Když se podíváme na volební výsledky Pirátů v Mariánských Lázních, kde jsme v komunálních volbách dostali 20 % hlasů a v krajských volbách dokonce 30 % hlasů, je zcela zjevné, že ani v menším městě v Karlovarském kraji náš název nevytváří bariéru, která by lidem bránila volit Piráty.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV