Od 1. ledna 1998 se otevřel telekomunikační trh volné hospodářské soutěži, a od počátku jeho provádění měla naplnit strategie pro jednotný digitální trh hlavní legislativní návrhy, které v ní byly vytyčeny jako priorita.
První z nich měl za cíl zajistit lepší přístup spotřebitelů a podniků k digitálnímu zboží a službám v celé Evropě a zavést v EU rozvinutý systém práv uživatelů a ochrany spotřebitelů a podniků, mj. prostřednictvím těchto opatření:
- nižší ceny v oblasti elektronických komunikací a konec poplatků za roaming ke dni 14. června 2017
- lepší internetové připojení pro všechny s všeobecným základním širokopásmovým pokrytím
- zpřístupnění nového pásma pro mobilní internet 5G do roku 2020
- bezplatné bezdrátové internetové hotspoty pro občany a návštěvníky na veřejných místech v celé Evropě prostřednictvím programu WiFi4EU, vysoce kvalitní pásmo 700 MHz, fond pro širokopásmové připojení v rámci propojení Evropy
- lepší ochrana spotřebitelů v oblasti telekomunikací s právními předpisy upravujícími ochranu soukromí (směrnice 2009/136/ES) a ochranu údajů (směrnice 95/46/ES), dále vylepšená prostřednictvím nového regulačního rámce předpisů o ochraně údajů (nařízení (EU) 2016/679 a směrnice 2016/680),
- posílení pravomocí Evropské agentury pro bezpečnost sítí a informací (ENISA) v návaznosti na přijetí usnesení Parlamentu, po němž následuje návrh Komise a summit v Tallinnu, vytvoření internetové platformy pro řešení sporů mezi spotřebiteli a internetovými obchodníky, atd.
Chceme, aby Evropský parlament byl v této oblasti ještě aktivnější a využíval své možnosti v maximální míře. Co je velmi důležité, je opatření týkající se přístupu ke službám a aplikacím a jejich využívání prostřednictvím telekomunikačních sítí, které musí zohledňovat základní práva a svobody občanů. Tato opatření musí zároveň zajistit, aby poskytovatelé internetových služeb nesnižovali schopnost uživatelů využívat služeb k prohlížení obsahu či aplikací nebo používat služby dle svého výběru.
Náš cíl je prosadit důrazné omezení internetové cenzury a sortování uživatelů a vzájemného izolování zájmových skupin, která se rozmáhá nejen v nechvalně známém Facebooku, který byl již často kárán v Senátu a Sněmovně Spojených států, ale také u provozovatelů privátních, ovšem veřejných diskusních platform, jako Blog iDnes, kde funguje tvrdá cenzura, dokonce zásahy do uživatelsky vytvořeného hodnocení příspěvků, blokování z důvodů tzv. „porušování interních pravidel komunity, či blogu“ a podobně. Zde narážíme na ryzí segregaci a to zejména z politických, nebo rasových důvodů. Mohu zmínit mé neustálé blokování cenzorem Bangou na blogu iDnes s argumentem, že jsem údajně porušil pravidla a to opakovaně, čehož jsem si nebyl nikdy vědom, protože stejné články jsem publikoval i jinde a byly zveřejněny bez problémů. Banga a MAFRA vyhrává soudy a soudy obhajují cenzuru, která je dle Ústavy České republiky nepřípustná a nepřipouští ji ani Evropská unie. Základní práva jsou zaručena nejen na vnitrostátní úrovni zmíněnou Ústavou ČR, ale také na úrovni evropské, Listinou základních práv, která byla přijata v roce 2000 a její dodržování je od roku 2009 závazné pro všechny členské státy Unie. V ochraně lidských práv se angažují všechny orgány EU: Komise, Evropský parlament i Rada. České soudy se tím ale neřídí a cenzoři v ČR vyhrávají nad spotřebiteli a svobodnými občany.
Evropský parlament nyní sice hlásá svobodu a dostupnost internetu, ale kladl a klade současně překážky k jejich realizaci. Různé „daně za odkaz“, omezující opatření, která se schovávají za autorská práva a podobně. To vše je třeba důrazně řešit a zamezit podobným nešvarům.
LISTINA ZÁKLADNÍCH PRÁV EVROPSKÉ UNIE 2012/C 326/02 pamatuje na českou cenzuru v
Článku 11
Svoboda projevu a informací
- Každý má právo na svobodu projevu. Toto právo zahrnuje svobodu zastávat názory a přijímat a rozšiřovat informace nebo myšlenky bez zasahování veřejné moci a bez ohledu na hranice.
- Svoboda a pluralita sdělovacích prostředků musí být respektována.
Už jenom mé blokování cenzorem MAFRA Bangou, je porušením tohoto ustanovení.
Dá se s úspěchem uplatnit i Článek 21
Zákaz diskriminace
- Zakazuje se jakákoli diskriminace založená zejména na pohlaví, rase, barvě pleti, etnickém nebo sociálním původu, genetických rysech, jazyku, náboženském vyznání nebo přesvědčení, politických názorech či jakýchkoli jiných názorech, příslušnosti k národnostní menšině, majetku, narození, zdravotním postižení, věku nebo sexuální orientaci.
Tedy Bangovo uvažování, že „republikán nesmí dosahovat vysokého hodnocení a veřejně se vyjadřovat na soukromém médiu, které má svá pravidla“ je protiústavní a mělo by být řešeno soudem mezinárodním, k čemuž ovšem je potřeba projít tradičními českými soudními stupni za vyčerpání všech opravných prostředků, což je ovšem nedosažitelné, vzhledem k faktu, že tyto opravné prostředky jsou na nejvyšších stupních podmíněny zastoupením advokáta a tudíž jsou značně finančně nákladné, což mnohé postižené cenzurou od žalob odrazuje. Tím cenzura a Bangův rasismus a fašismus v České republice vítězí i proti ustanovením Ústavy ČR i Ústavy EU.
Evropský parlament po květnových volbách letos, musí pokračovat mnohem iniciativněji také v legislativní práci na zlepšení ochrany údajů, jež zahrnovala reformu rámce v oblasti ochrany údajů a pravidel pro kybernetickou bezpečnost.
V současné době Parlament údajně provádí rozsáhlou legislativní činnost v oblasti návrhů, které byly představeny jako navazující na strategii pro jednotný digitální trh a usnesení Parlamentu o směřování k Aktu o jednotném digitálním trhu, přičemž se zabývá otázkami, jako je neopodstatněné zeměpisné blokování, přeshraniční dodávání balíků, přeshraniční přenositelnost on-line služeb poskytujících obsah, revize nařízení o spolupráci v oblasti ochrany spotřebitele, audiovizuální mediální služby, smlouvy o prodeji zboží online a jinými prostředky na dálku a smlouvy o poskytování digitálního obsahu. Ovšem kde jsou plány a prohlášení a kde je skutečnost?
Např. Obecné nařízení o ochraně osobních údajů (anglicky General Data Protection Regulation), zkráceně GDPR, (2016/679 I) má mít za cíl stanovit pravidla ochrany fyzických osob v souvislosti se zpracováním jejich osobních údajů a pravidla pro pohyb osobních údajů. Nařízení má chránit základní práva a svobody fyzických osob se zaměřením na právo ochrany osobních údajů. Volný pohyb osobních údajů v Evropské unii není z důvodu ochrany fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů omezen ani zakázán.
A jaká je skutečnost? Před účinností GDPR jsem sledoval řadu amerických televizních kanálů a rádií, které byly dostupné veřejně, zdarma a všem. Nyní se na webech pouze dozvídám, že v rámci opatření GDPR není přenos již umožněn. Tedy nikoliv svoboda a ochrana dat, ale opět omezení, opět odříznutí od informací, opět izolace.
Náš cíl je opačný. Každý účastník v internetové síti má právo na soukromí a ochranu jeho dat a současně má právo publikovat a také číst obsahy textů, či videí tak, aby byly viditelné naprosto všude, bez ohledu na zemi, kontinent, či jiné diference, jako politická orientace a podobně.
Chceme v Evropském parlamentu nasměřovat legislativní procesy tak, aby byly vytvářeny technické podmínky nařízeními, která by omezila regulaci a cenzuru tvrdě postihovala odebíráním licencí a vysokými pokutami a aby soudní kauzy byly řešitelné zdarma a přímo u mezinárodního soudu a ve zrychleném procesu, kde po prošetření příčin cenzury a obsahu sdělení a při zjištění neoprávněného omezení osobní svobody a svobody projevu, byla sankce vymahatelná okamžitě, nejpozději v rok, kdy došlo k podání a přijetí žaloby soudem. Sice může a dojde k zavalení mezinárodního soudu žalobami, ale je třeba tam soustředit nové pracovní síly, technologie a veškerá legislativní opatření tak, aby proces byl rychlý a účinný a měl výchovný efekt. Je důležité likvidovat média, která omezují celé skupiny občanů a nikdo, ani soukromé noviny, weby a podobně, nemá právo porušovat Ústavu dané země ani společnou Ústavu Evropské unie. Nikdo si nemůže dělat co chce, pokud chce využívat veřejný prostor a vydávat se za publikátora veřejného mínění. Pak nesmí omezovat žádné skupiny obyvatel z žádných důvodů. Jinak by neměl mít právo veřejně se vydávat za informační médium, blog, zpravodajský portál a podobně. Jde přece o demokracii. Nebo se už mýlím?
Kromě likvidace a tvrdého postihování cenzury, chceme dosáhnout levnějšího internetového připojení bez omezení objemu dat, minimálně na úrovni cen těch nejúspěšnějších zemí EU, kde například Velká Británie, Rakousko, Polsko, nebo Švédsko má jedno z nejlevnějších volání v Evropě a pokud jde o mobilní internet v ČR zákazník získá 60 GB dat za 17,51 eur (7,50 Kč za 1 GB) , ale ve Švédsku zákazník získá 200 GB dat za 28,7 eur (3,70 Kč za 1 GB). Ještě lépe je ve Francii, kde zákazník získá neomezená data za 29,99 eur. Česko má tedy nadále drahý a dá se říci nejdražší internet, omezený objemem dat a drahé telefonování a to oproti 2,5 krát až 4 krát nižším mzdám v České republice ve srovnání se Švédskem a Velkou Británií a Rakouskem.
Data jsou očištěna od marketingových slev, kdy v počátcích platnosti smlouvy je cena nízká a později vzroste na dvojnásobek. Ovšem pokud jde o marketingové tahy operátorů v zahraničí, pak dodavatelé internetu jednají se zákazníkem dle jeho komunikačních schopností a razance vystupování, protože pokud zákazník začne argumentovat blížícím se koncem smlouvy a výpovědí a zmíní mnohé nedostatky služeb, například konkrétně vyjmenuje výpadky sítě, omezení rychlosti a podobně, přistupují dodavatelé z obav ze ztráty zákazníka k věci i jinak a cena se nemusí až tolik změnit. I za předpokladu, že se strany dohodnou na prodloužení smlouvy, ale za výhodnějších podmínek, než jsou uváděny v prospektech, či reklamách, je to tedy silně individuální a správně tržní. Ne tak ale v ČR. U nás jsou tarify dány jednoznačně a nelze se dohodnout na ničem, snad s výjimkou některých lokálních dodavatelů internetu, kteří pro udržení zákazníka jsou schopni snížit individuální cenu balíčku třeba internetu a televize, nebo mobilního internetu a hovorů o výraznou částku, ve srovnání s původním tarifem. U známých a téměř monopolních mobilních operátorů v ČR však není prostor na vyjednávání žádný a např. O2 a T-Mobile mají ještě v roce 2019 tarify dobíjecích SIM karet na 5 korunách za 1 minutu volání, což je evropská rarita. V Rakousku si užijete z dobíjecí B.free SIM karty 16 GB internetu za dobití 500 kč měsíčně. V Česku má O2 za 500 Kč rovněž na dobíjecí SIM kartě jen 10 GB,tedy polovinu za stejnou cenu. A1 vám nabídne za 10 eur 1000 minut volání plus 1000 SMS. V ČR voláte za 5 korun 1 minutu. Proč?
Nižší mzdy a vyšší ceny jsou v ČR už standardem a my chceme v Evropském parlamentu dosáhnout srovnání podmínek a cen pro všechny stejně, což zasáhne hrabivé české operátory, nic jiného v tom totiž není. O2 má naopak nižší mzdové náklady, než rakouská A1 a tak jak zdůvodní o 100% dražší služby oproti Rakousku? A to nehovořím o dalších vyšších nákladech rakouských provozovatelů ve srovnání s českými. Přesto rakouští poskytují nižší ceny svým zákazníkům.
Pokud má EU něco regulovat, pak ať jde o cenzuru a ceny internetu a volání a to je náš cíl v Evropském parlamentu, pokud budeme letos v květnu zvoleni. Přijdete k volbám, nebo vám to vyhovuje, jak je to dnes?
Karel Fleischer
Místopředseda SPR-RSČ Miroslava Sládka
Kandidát do Evropského parlamentu – volby květen 2019
Admin skupiny STOP SOUKROMÝM EXEKUTORŮM V ČR
Admin webu EXEKUCE NENÍ BYZNYS
Převzato z profilu.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV