27.4.2016 bylo GDPR schváleno, ale vstoupí v účinnost až od 25. května 2018 a představuje nový právní rámec ochrany osobních údajů v evropském prostoru s cílem hájit co nejvíce práva občanů EU proti neoprávněnému zacházení s jejich daty včetně osobních údajů. GDPR se týká všech firem a institucí, ale i jednotlivců a online služeb, které zpracovávají data uživatelů. GDPR zavádí astronomické pokuty za porušování nových, přísnějších pravidel a nařizuje některým správcům nebo zpracovatelům osobních údajů zřídit nezávislou kontrolní funkci DPO (Data Protection Officer, tj. Pověřenec pro ochranu osobních údajů).
V praxi to znamená, že čeští soukromí exekutoři již nebudou moci, kvůli bagatelním dluhům, zveřejňovat osobní data povinných, že kdejaká pochybní firmička si dá na web větičku, že si vyhrazuje právo prodat mé osobní údaje jiné firmičce a ta mě pak bude otravovat telefonáty s nabídkami.
Rodná čísla plují internetem a nedávno jsem snadno zjistil rodné číslo Andreje Babiše a Petra Kellnera a dalších. Na veřejné části interneti zjistíte, že Karel Gott již přepsal svoji vilu, atd. Čistě privátní data, po kterých nikomu nic není. Tam čerpají především sprostá bulvární média.
Lidé mají právo na ochranu svých soukromých adres pobytu, na ochranu rodného čísla a jména a příjmení. Inzertní a diskusní servery budou platit likvidační pokuty za zveřejnění byť i části soukromých údajů, což je i IP adresa a geolokace. A to je dobře.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV