Ty tam jsou pryč sliby, že nebude docházet k žádné privatizaci a podporován bude národní dopravce v osobní železniční dopravě, aby obstál při tzv. liberalizaci osobní železniční dopravy. Od ministerstva dopravy na osm let na trati z Bohumína do Ostravy dostal prostor RegioJet místo ČD. Na tratích Praha - Tanvald, Rumburk - Kolín, Praha - Rakovník a Praha - České Budějovice přes Příbram bude tři roky od příštího roku jezdit ARIVA. Takto vymezený prostor pro ČD je z hlediska preference národního dopravce smrtící, z hlediska dopravní politiky nekoncepční.
U společnosti ARIVA prostor dostává firma, která je součástí koncernu Deutsche Bahn. Ostatně RegioJet v podpoře zahraničního kapitálu nezůstává pozadu. Prostor nedostává národní dopravce, ale zahraniční kapitál. Vnímám ten problém jako závažný. Liberalizace ČD mnoho neušetří, a pokud by na zmíněných tratích nejezdilo souběžně více dopravců, ani výrazně neovlivní ceny.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV