Po pravdě řečeno, o tom, jaká auta se u nás budou vyrábět, nerozhoduje pan premiér, ale vedení Volkswagenu, a také Hyundai a TPCA… Pokud bude naše země kategoricky trvat na výrobě spalovacích motorů, asi nám rádi vyjdou vstříc… Jen se tu budou vyrábět auta na vývoz na východ, naše automobilky ztratí kontakt s nejnovějším vývojem a za dvacet let to tu někdo zavře a zamkne.
Co se na místo laciné kritiky e-mobility pokusit ji využít? Nebraňme výrobě a vývoji elektromobilů pro náročný západní trh a současně se pokusme využít aktuálních trendů a udělejme něco pro životní prostředí v ČR bez tlaku na nákup elektromobilů… Jak?
Jednoduše. Čím více elektromobilů se prodá v Německu, tím více relativně mladých ojetin se spalovacími motory se dostane na trh. V situaci, kdy průměrné auto v ČR je s nadsázkou přes 15 let stará Octavia/Golf/Passat, diesel s často vyndaným DPF filtrem, je zde šance zásadně velmi levně omladit náš vozový park dotacemi na likvidaci těchto vraků. Sešrotuješ svůj skorovrak? Dáme ti příspěvek na ojeté auto, které ale splňuje alespoň EURO 6…
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV