Havlíček (ANO): Když rozdáváte rány, tak se nesmíte bát rány taky občas přijímat

12.04.2024 16:21 | Zprávy

Projev na 98. schůzi Poslanecké sněmovny 12. dubna 2024 - reakce na předřečníky ministra spravedlnosti Blažka, ministra dopravy Kupku a poslance Michálka

Havlíček (ANO): Když rozdáváte rány, tak se nesmíte bát rány taky občas přijímat
Foto: Interview ČT24
Popisek: Karel Havlíček

Já už to budu mít poslední, protože vím, že jsou tady další body, tak poslední jenom. Začnu to odzadu.

U pana ministra Blažka mě tam zaujala ta de-ko-mu-ni-zace. No, ale jestli si to uvědomujete, pane ministře, s tou dekomunizací, tak po naší vládě komunisté odešli a po vaší se tam možná vrátí. (Smích a potlesk z lavic hnutí ANO.) Takže to jenom, abychom v tom měli jasno. A zůstalo ještě něco po ODS a já se zase vracím k té dopravě. Zůstala doba temna na dopravě po ODS. A rozdělme to na dvě části.

Pan ministr Kupka říkal, jak se stavělo, co zde zůstalo, skanzen a tak dále, některé vlády stavěly více, některé méně. No, víte, které vlády stavěly opravdu hodně? I ODS. A to byl ten rok 2006 až 2010. Skutečně. Když se podíváte na počet otevřených dálnic, tak se stavěly hodně. Za 450 milionů korun jeden kilometr dálnic. My jsme o 13 let později stavěli v době, kdy byly stavební materiály výrazně dražší, stavební práce výrazně dražší v průměru, za 280 milionů korun dálnic. Já jsem rozuměl té motivaci, proč se tenkrát stavělo dobře, úplně jasně. Stačí se podívat na firmu Viamont, stačí se podívat, jakým způsobem v té době rostly její tržby, stačí se podívat na vazby, které tam tehdy byly - a pak už (si?) jenom dotáhneme opět ty igelitky s těmi desítkami milionů korun.

A pak přišla další fáze ODS - a nejenom ODS, ať jsem tedy spravedlivý, byly tam i jiné strany - a to byla největší doba temna na české dopravě, 2011 až 2014. Podívejte se, jak razantně letěly dolů rozpočty, výdaje na dopravu. Zastavilo se prakticky úplně vše. Proto se taky tenkrát zahájilo jenom 800 metrů dálnic za čtyři roky. 800 metrů. To já si ani nedovedu dneska představit. Znovu říkám, my jsme přidávali více jak 100 kilometrů rozestavěných dálnic, jenom v posledním roce to bylo, tuším, 71 kilometrů. Tak to byla ta doba temna.

A pak přišla doba pana Ťoka, který byl naprosto konsternován a nešťastný, protože všechny ty stavby musel začít připravovat. To není tak, že to zdědí, přejímá 800 metrů, tak ty dostaví, to je fajn - ale co dál? To znamená, začal připravovat projekty, a to trvá samozřejmě několik let. Takže to, že já jsem mohl rekordně stavět a investovat, byla, popravdě řečeno, práce zejména pana ministra Ťoka, protože on mi to všechno připravil. Na mně už bylo to, že se musel na vládě vybojovat peníze, což taky nebylo jednoduché, ale jako vláda jsme se shodli mimo jiné i v době covidu, že to podpoříme, a šli jsme z asi 87 miliard na 127 miliard během dvou let a díky tomu dneska můžete stavět. A dobrá zpráva, ať máte na kongresu ODS dobrou náladu, je ta, že v tom zaplaťpánbůh pokračujete.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat
Ing. Radim Fiala byl položen dotaz

Myslíte, že za to, že EU zaostává může Euro?

Mě přijde, že jsou to spíš neustálé zákazy a byrokracie, kterou si sama EU podřezává pod sebou větev. Na druhou stranu, jestli má někdo konkurovat třeba USA nebo Číně, nemyslím si, že to může být jeden stát v Evropě, a že EU má svůj smysl, jen se musí vzpamatovat a začít dělat politiku jinak

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

David (SPD): Premiér Slovenska viní Zelenského z pokusu o uplácení

8:14 David (SPD): Premiér Slovenska viní Zelenského z pokusu o uplácení

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k Ficově slovům o Zelenském.