Vážený pane místopředsedo, vážené paní poslankyně, vážení páni poslanci, vážení členové vlády,
dobře poslouchejme, tento týden potopil Zbyněk Stanjura další vlajkovou loď vlády, a to tedy konkrétně výsledky předsednictví České republiky v rámci Evropské unie. Ano, dobře slyšíte. Předsednictví, které bylo chloubou této vlády. Vzpomínáte si, jak si členové vlády pochvalovali, jak to všechno skvěle zvládli, jak to výborně dopadlo? Já jsem si připravil pár citací. Petr Fiala po předsednictví: "České předsednictví ukázalo, že jsme dobří vyjednavači. V Evropě máme silný hlas. Celou dobu jsme dokázali nacházet kompromisy a české předsednictví bylo úspěšné." Proč se nepochválit?
Pojďme se podívat, co se tedy vlastně zvládlo. Teď bych mohl tady dlouze mluvit o tom, co se nepodařilo v rámci cen energií. Vzpomínáte si, jak ministr Síkela stále čekal na to evropské vyšší řešení až do doby, než jsme tady měli nejvyšší ceny energií vůbec z celé Evropy? Ale já chci vypíchnout to, co zásadním způsobem tím, že tam naše vláda byla nebo předsedala nebo v té době, kdy předsedala, zásadním způsobem ovlivní životy lidí a firem v tom stavu budoucím. Protože nepochybně tři nejvíce skloňované věci v rámci českého předsednictví byly následující.
Za prvé: schválil se v době našeho předsednictví konec aut na spalovací motory od roku 2035, ačkoliv Petr Fiala sliboval - poslouchejme - že nedopustí konec aut na spalovací motory. Tak ministryně Hubáčková zvedla ruku proti, to znamená pro konec aut na spalovací motory, proti Petru Fialovi, abych byl tedy přesný.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV