Vedení obou institucí si od této dohody slibuje lepší koordinaci při dostavbě D11 a D35, či stanovení pravidel pro užívání silnic nižších tříd, kterých se tato výstavba dotýká.
„Je samozřejmě dobře, že se nám v posledních letech společně se státem daří dostavět stěžejní dálnice D11 a D35. Na druhou stranu výstavba těchto významných liniových staveb mimo jiné přináší extrémní zátěž pro krajskou silniční síť, která v průběhu výstavby slouží staveništní dopravě, nebo se bude v konkrétních úsecích využívat pro vedení objízdných tras. Tato extrémní zátěž však neodpovídá jejich stavebnímu ani dopravně technickému stavu. Je tedy nutné se státem dohodnout, za jakých podmínek se budou krajské silnice využívat a jak bude docházet k následné kompenzaci jejich opotřebení či poškození během stavební činnosti státu,“ vysvětlil důležitost dohody mezi Královéhradeckým krajem a ŘSD hejtman Martin Červíček.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.