Hejtman Grolich: Provoz přímých elektrických spojů Brno – Hustopeče zahájí zvláštní vlak

08.12.2020 9:09 | Zprávy

Přímé elektrické vlaky mezi Hustopečemi a Brnem zahájí provoz v neděli 13. prosince 2020. Jejich provoz je možný díky dokončení modernizace a elektrizace tratě mezi železničními stanicemi Šakvice a Hustopeče.

Hejtman Grolich: Provoz přímých elektrických spojů Brno – Hustopeče zahájí zvláštní vlak
Foto: KDU-ČSL
Popisek: Jan Grolich

Tuto slavnostní událost připomene Jihomoravský kraj vypravením zvláštního vlaku, který pojede z Brna do Hustopečí o den dříve – tedy v sobotu 12. prosince, předběžně v 8:44 a zpět se vrátí před 12. hodinou. Vlak bude určen nejen pro představitele organizací, které byly do modernizace tratě zapojeny, ale budou s ním moct jet i zájemci z řad veřejnosti. Aby nedošlo k přetížení vlaku, bude nutné pořídit speciální bezplatnou jízdenku předem. Přesný postup bude uveden na webu ZDE.

„Dokončení stavby Brno – Hustopeče znamená pro Jihomoravský kraj, a především Hustopečsko, zásadní zkvalitnění spojení s Brnem i dalšími městy. Zlepšení pocítí zejména senioři a méně pohybliví cestující. Bez přestupu se dostanou jedním vlakem s jednou jízdenkou nejen do centra Brna, ale v Brně třeba i na Lesnou či do Králova Pole. Nebudou muset řešit problémy s parkováním či se zácpami na dálnici D2,“ uvedl jihomoravský hejtman Jan Grolich.

„Nová trať Brno – Hustopeče je důležitá i z technického hlediska. Umožnila naplnit dlouhodobé dopravní záměry Jihomoravského kraje podpořit kolejovou dopravu do z hlediska počtu cestujících silných destinací, jako jsou Hustopeče a současně uspořit kapacitu regionálních vlaků na méně vytížené relaci Šakvice – Břeclav,“ doplnil krajský radní pro dopravu Jiří Crha.

Zahájení provozu přímých vlaků z Hustopečí do Brna přinese občanům Hustopečí i spádových obcí nové možnosti. To, na co jsou zvyklí, zůstane zachováno (spojení vlaky R13 s přestupy na autobusy v Šakvicích) a nově získají možnost přímého spojení do Brna z centra Hustopečí. Přímé vlaky jsou plánovány ve špičce po 30 minutách, mimo špičku a o víkendech po hodině. Cesta potrvá obvykle necelých 45 minut. Toto spojení určitě využijí hůře pohybliví občané nebo rodiny cestující s dětmi v kočárku, kterým tak odpadne nutnost přestupu v Šakvicích.

„Další zlepšení mohou občané očekávat přibližně za dva roky, kdy vstoupí do provozu nové nízkopodlažní jednotky pořizované Jihomoravským krajem, které nahradí stávající staré vlaky. Zkrátí se doba jízdy, zvýší se komfort cestování a naroste efektivita provozu,“ sdělil hejtman Grolich.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. et Ing. Miloš Nový byl položen dotaz

pracující důchodci

Myslíte, že něco takového bude ještě existovat, když vaše vláda posouvá odchod do důchodu? Že lidé budou schopní, pokud se důchodu vůbec dožijí, v něm ještě pracovat? A druhá věc, myslíte, že o důchodce třeba po 70 bude mít někdo zájem? Co myslíte, že mohou třeba lidé v tomto věku dělat?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zahradil (ODS): Lampasáci mají jen dvě možnosti

14:07 Zahradil (ODS): Lampasáci mají jen dvě možnosti

Reakce na svém veřejném facebookovém profilu na neshody ministryně obrany Jany Černochové a náčelní…