„Současná kapacita firmy je zcela vyčerpaná zakázkami z Prahy, Austrálie, Slovenska, Německa a dalších dopravních podniků v České republice. Do budoucna počítáme se zvýšením poptávky po našich výrobcích až o třetinu, které souvisí s rostoucím významem městské hromadné dopravy po celém světě. Proto jsme nutně potřebovali nové obráběcí centrum,“ říká Robert Masarovič, generální ředitel a předseda představenstva Pražské strojírny a.s..
AXA VHC 50 9000 XTS je plně automatické obráběcí centrum vyráběné německou firmou AXA z Schöppingenu. Jedná se o robustní obráběcí centrum s pojízdným stojanem v kombinovaném provedení dvou pracovních prostorů s vertikálně – horizontální naklápěcí hlavou, otočným stolem, výměnou nástrojů s vlastním pohonem a řídícím systémem. Jeho pracovní prostor je rozdělen na dva nezávislé prostory – v jednom se obrábí a ve druhém upíná další obrobek – což umožňuje takřka eliminovat prostoje nutné na přípravu polotovarů. Nový stroj váží více než 80 tun a je již třetím obráběcím centrem této značky v Pražské strojírně. V Pražské strojírně ho budou používat pro výrobu širšího spektra výrobků. Na rozdíl od předchozích dvou strojů AXA umožňuje toto obráběcí centrum upínat a obrábět i širší dílce. Rozjezd v ose „Y“ je zvětšen o 150 mm oproti stávajícím strojům. Dále je nové centrum vybaveno přídavnou ručně měněnou zrychlovací hlavou.
Stroj byl dopraven do Pražské strojírny a instalován 16. ledna t.r. pomocí dvou autojeřábů o nosnosti 100 tun. Přesun osmdesáti tunového stroje byl procesem s přesností na centimetry a trval dohromady pět hodin. Po instalaci stroje, přeměření geometrické přesnosti a školení, byl stroj předán do zkušebního provozu. V něm byla odzkoušena jeho funkčnost na dílcích, včetně práce na přídavném otočném stole.
„Pražská strojírna je jediná městská firma, která dokáže vyvážet na více než 10 trhů celého světa. Je to unikát, kterým se může pochlubit málokteré město na světě. Doufám, že nový stroj pomůže tento seznam ještě rozšířit,“ řekl dnes primátor hlavního města Prahy Bohuslav Svoboda při slavnostním spuštění nového obráběcího centra.
„Požadavky pražského dopravního podniku na kapacity Pražské strojírny budou do budoucna spíše růst. To souvisí jednak s potřebou údržby pražské tramvajové infrastruktury ale zejména s rozsáhlými plány na výstavbu nových tratí a vozoven. Novou výrobní kapacitu tak bude potřebovat nejenom Berlín, Melbourne nebo Varšava ale zejména Praha,“ řekl dnes Jiří Pařízek, člen představenstva a ekonomický ředitel DPP, místopředseda dozorčí rady Pražské strojírny.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva