Hejtman Havel: Ministr Ťok by neměl nadále setrvávat ve funkci. Tím by řešení naší D6 pomohl nejvíc

25.09.2016 22:01 | Zprávy

Reakce hejtmana Karlovarského kraje Martina Havla na výroky ministra dopravy Dana Ťoka při jeho návštěvě Karlovarského kraje 23. 9. 2016

Hejtman Havel: Ministr Ťok by neměl nadále setrvávat ve funkci. Tím by řešení naší D6 pomohl nejvíc
Foto: archiv hejtmana
Popisek: hejtman Karlovarského kraje JUDr. Martin Havel (ČSSD)

Lekci arogance nám dal při své předvolební návštěvě kraje ministr dopravy Dan Ťok, když nejprve označil za komický požadavek hejtmanů na jeho odstoupení v souvislosti s prohlášením, že do oprav krajských silnic nedá ministerstvo ani korunu. Dále zcela nepravdivě informoval média o tom, že kraj neodeslal žádný požadavek na vyjmutí úseku D6 u Sokolova z platby dálničního poplatku. K takové lekci by se neměl snížit žádný ministr, i kdyby krajské volby byly zítra.

Pominu trapný komentář ministra o tom, že kraje mají na silnice peněz dost, pokud je neprošustrovaly na něco jiného. Myslel tím zřejmě „vyhozené“ peníze na zajištění provozu krajských nemocnic, záchranky, škol, provozu domovů pro seniory. Jakoby neměl ponětí o příjmech a výdajích krajských rozpočtů.

Ale konkrétně k tomu, co bylo řečeno na konto znepoplatnění D6. Pravda je taková, že kraj už v předchozích letech, naposledy 16. září 2015, odeslal připomínky k vyhlášce, kterou se upravuje zpoplatnění dálnic. V těchto připomínkách byl konkrétně požadavek na vyjmutí úseku D6 u Sokolova z povinnosti platit dálniční známku. Reakce ministerstva byla negativní. V letošním roce zatím ministerstvo dopravy náš kraj nevyzvalo, aby vyhlášku připomínkoval. I přesto jsme byli aktivní, znepoplatnění D6 u Sokolova odsouhlasili krajští zastupitelé bez ohledu na politickou příslušnost, žádost jsme odeslali na ministerstvo dopravy – ovšem nikoliv pozdě, žádný termín totiž stanoven nebyl. To ministr zřejmě neví a měl by být lépe informován. Nechce se věřit tomu, že ministerstvo mohlo o znepoplatnění úseků rozhodovat, aniž by jako obvykle vyzvalo dotčené kraje, aby se vyjádřily.

D6 se stala velkým tématem ANO před krajskými volbami, i když hnutí ani v nejmenším nepřispělo například k urychlení dostavby (s ministrem dopravy v čele). Byla to poslankyně za ČSSD, Markéta Wernerová, která v posledních čtyřech letech vedla jednání o výkupu pozemků a přípravě staveb, účastnila se desítek setkání se starosty nebo zástupci Ředitelství silnic a dálnic. Politici ANO ale v té době zájem jednat o problematice D6 neprojevili.

Musím tedy zopakovat jediné: ministr, který se nedokáže povznést nad své politické zájmy a slušně komunikovat s hejtmany, který nepravdivě informuje veřejnost, by neměl nadále setrvávat ve funkci. Tím by řešení naší D6 pomohl nejvíc.

Martin Havel, hejtman Karlovarského kraje

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Ivan Adamec byl položen dotaz

Souhlasíte s tím, že dopravní infrastruktura je páteří ekonomiky?

A co mě zajímá ze všeho nejvíc je, proč se u nás stavby nových úseků dálnic, ale i třeba opravy silnic tak vlečou? Je jedno, kdo je u vlády, ten problém trvá už roky. I třeba sousední Polsko je na tom líp a myslím, že jsou na tom líp min všechny státy EU nebo minimálně na tom není žádný hůř.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Maříková (SPD): Senátor Tomáš Goláň z ODS nechce zmrazit platy politiků

22:14 Maříková (SPD): Senátor Tomáš Goláň z ODS nechce zmrazit platy politiků

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k platům politiků.