Hejtman Kulhánek: Karlovarský kraj postupoval v zakázce na nákup CNG autobusů bezchybně

29.09.2022 6:34 | Zprávy

Karlovarský kraj završil druhé zadávací řízení na nákup nízkoemisních autobusů pro veřejnou dopravu po celém regionu.

Hejtman Kulhánek: Karlovarský kraj postupoval v zakázce na nákup CNG autobusů bezchybně
Foto: archiv
Popisek: Petr Kulhánek

Umožnila mu to stanoviska Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) i Ministerstva vnitra ČR k podnětům stěžovatelů v souvislosti s prvním zadávacím řízením, které kraj nakonec zrušil mimo jiné kvůli vysoké nabídkové ceně.  Než se podněty vyřešily, nebylo možné v druhém zadávacím řízení činit potřebné kroky. Kraj ale nyní už  vyhodnotil veřejnou zakázku a vybral dodavatele, přičemž celková cena za dodávku 170 autobusů na stlačený plyn včetně servisu činí 1,262 miliardy korun včetně DPH. V porovnání s první zakázkou ve vztahu k délce servisu jde o úsporu ve výši přesahující 50 milionů korun.

„Ze strany ÚOHS i ministerstva vnitra jsme byli informováni, že jsme v případě první veřejné zakázky a jejího zrušení postupovali bezchybně, v souladu s legislativou, a proto je možné druhou zakázku vyhodnotit a vybrat dodavatele autobusů. To znamená, že pokud nedojde k dalšímu blokování zakázky jinými účastníky, mohli bychom stihnout i výrobní lhůty a nemuseli bychom se obávat o vyčerpání dotace v její plné výši více než 590 milionů korun, kterou budeme čerpat prostřednictvím MMR z Integrovaného regionálního operačního programu. Chtěl bych poděkovat všem, kteří se na přípravě velmi náročné zakázky podíleli. Půjde-li všechno podle plánu a podaří se zároveň vybrat dopravce, od 1. ledna 2024 budou vozit cestující moderní nízkoemisní bezbariérové autobusy,“ vysvětlil hejtman Petr Kulhánek.

Celkem 109 autobusů menší velikosti (o délce maximálně 8,5 metru) by měla dodat společnost KAR Group za 804 miliony korun včetně DPH, 61 autobusů střední velikosti (o délce maximálně 12,2 metru) pak společnost SOR Libchavy za 458 milionů korun včetně DPH. Součástí smlouvy je i servis autobusů.

Kraj by tak mohl získat pro veřejnou dopravu v regionu vozidla s ekologicky šetrnými motory na CNG a docílit postupného vyřazení vozidel stávajících dopravců využívajících klasické naftové motory. Výrazně by se zvýšila také kultura cestování, v prostoru pro cestující by byla samozřejmostí automatická klimatizace,  WiFI,  USB přípojky a signalizační tlačítko, vybavení odbavovacím a informačním systémem pro cestující zahrnující palubní počítač, kamerový systém, systém pro počítání cestujících, systém sledování polohy vozidla, GSM systém a podobně. Usnadní se i přeprava hendikepovaných cestujících a vozidla budou též vybavena povelovým přijímačem signalizace od nevidomých s možností hlášení vně a uvnitř autobusu.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat
Mgr. Róbert Šlachta byl položen dotaz

Vize

Dobrý den, zajímalo by mě, zda má vaše strana nějaké konkrétní návrhy třeba důchodové reformy nebo ekonomickou vizi, jak zlepšit naši životní úroveň? Zatím mi to přijde tak, že spíš jen kritizujete, ale s něčím vlastním nepřicházíte. Sice nemáte ve sněmovně zastoupení, ale pokud ho chcete mít, nemys...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Schillerová (ANO): Naše vláda byla tou nejméně populistickou od sametové revoluce

14:12 Schillerová (ANO): Naše vláda byla tou nejméně populistickou od sametové revoluce

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k výhledu na příští rok.