Hejtman Netolický: D35 je prioritou, napojení Orlickoústecka u Litomyšle v plánech zůstává

22.05.2020 21:57 | Zprávy

Hejtman Martin Netolický jednal s generálním ředitelem Ředitelství silnic a dálnic ČR Radkem Mátlem a ředitelem pardubické správy ŘSD Bohumilem Vebrem o postupu stavby dálnice D35 v úseku Opatovice – Ostrov, ale také o navazujících úsecích okolo Litomyšle včetně napojení Orlickoústecka.

Hejtman Netolický: D35 je prioritou, napojení Orlickoústecka u Litomyšle v plánech zůstává
Foto: Hans Štembera
Popisek: Martin Netolický

„Důležitou zprávou je, že Ředitelství silnic a dálnic považuje stavbu D35 jako jednu ze tří prioritních staveb v celé České republice, a to vedle dostavby Pražského okruhu a obchvatu D1 u Přerova. Proto je také dílčím přípravám věnována opravdu velká pozornost, a proto je dobré poděkovat za spolupráci řediteli pardubické správy Bohumilu Vebrovi za přístup v rámci všech jednání. Jedním z nich je také stále řešené napojení Orlickoústecka na dálnici u Litomyšle. Takzvaná mimoúrovňová křižovatka Litomyšl není v tuto chvíli u ledu a bude se na ní nadále pracovat tak, aby bylo možné ji případně bez zásahů do samotného tělesa dálnice dobudovat a její součástí byl obchvat Němčic a Zhoře, a to mimo samotná sídla,“ uvedl hejtman Martin Netolický.

„Toto řešení je důležité nejen pro napojení Orlickoústecka, ale také pro samotnou Litomyšl, protože pokud by nedošlo k napojení, tak by nejen osobní, ale především nákladní automobily směřoval po dálnici středem města kolem zámku, což samozřejmě nikdo z nás nechce,“ řekl hejtman, kterého zástupci ŘSD informovali, že v tuto chvíli disponují čtyřmi ze šesti územních rozhodnutí. První úsek dálnice by měl být dokončen v únoru 2022, druhý pak pravděpodobně v červenci.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Co tak najednou?

Proč jste z vlády, navíc tak narychlo vyhodil Bartoše? Tehdy jste tvrdil, že je to kvůli zpackané digitalizaci stavebního řízení. Nyní ji ale chválíte. Děkuji za vysvětlení.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Turek (Motoristé): Regulační labyrint dusí inovace

16:02 Turek (Motoristé): Regulační labyrint dusí inovace

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k evropské inovační krizi