„Letos se podařilo do dopravní infrastruktury kraje celkem investovat přibližně 1,5 miliardy korun. Tyto peníze zajistily realizaci 95 dopravních staveb, zahrnujících rekonstrukci 25 mostů - mimo jiné Návsí, Košařiska, Krasov, dále výstavbu i opravy silnic - například Drátovenské v Bohumíně, silnice Karviná–vnější okruh nebo Mariánskohorské. Je pravda, že cestování letos bylo v našem kraji vzhledem k množství rekonstrukcí i nových silničních staveb méně komfortní, ale to jen proto, že se snažíme mít naše komunikace v co nejlepším stavu,“ říká Miroslav Novák, hejtman Moravskoslezského kraje. Dodává, že do konce letošního roku čeká ještě slavnostní otevření Prodlouženou Bíloveckou. Nová silnice, jejíž výstavba si vyžádala 97 milionů korun z evropských peněz, odvede dopravu ze zastavěné části Ostravy-Svinova, sníží nehodovost a zároveň zrychlí průjezd oblastí.
„V dalších opravách, výstavbě a modernizaci silnic II. a III. tříd, které kraj spravuje, budeme pokračovat i v příštím programovacím období. V současné době připravujeme projekty za zhruba 1, 6 miliardy korun. Přestavby by se tak měla dočkat například estakáda Bazaly v Ostravě, průtah Horní Suché nebo silnice Frýdek-Místek – Lískovec,“ doplňuje hejtman Miroslav Novák.
Moravskoslezský kraj vlastní síť silnic II. a III. třídy o délce 2736 km (840 kilometrů silnic II. třídy, 1896 kilometrů silnic III. třídy) s 1119 mosty, které spravuje Správa silnic Moravskoslezského kraje. Ta má 551 zaměstnanců v šesti provozních střediscích, dislokovaných na celém území kraje.
„Silniční síť v kraji máme dokonale zmapovanou a k její modernizaci přistupujeme systematicky. V údržbě spravovaných silnic jsme na špičce všech krajů v republice. Doprava je klíčová oblast, která přímo ovlivňuje prosperitu regionu, a kvalitní dopravní spojení je nezbytné nejen pro rozvoj průmyslu a služeb, ale i pro občany,“ doplňuje Daniel Havlík, náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro oblast dopravy.
„Stavební sezóna 2014/2015 je mimořádná. Musíme neustále vyvíjet zvýšený tlak na zhotovitele staveb, na dodržování smluvních podmínek, termínů a kvality prací. Modernizace našich silnic si vyžádala i mimořádná dopravní opatření a koordinaci jednotlivých staveb. Z iniciativy Moravskoslezského kraje proto vznikla monitorovací skupina, která sleduje významné dopravní stavby, dbá na jejich vzájemnou koordinaci a omezení dopadů do veřejného provozu na silnicích,“ uvedl náměstek hejtmana pro investice a cestovní ruch Ivan Strachoň.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva