„Hlavním cílem studie bylo porovnat jednotlivé varianty za stejných podmínek a stejnou metodikou tak, aby bylo možné zúžit výběr na varianty, které pak budou posuzovány v rámci první aktualizace. Studie tak dala odpověď na určení konečné podoby trasy silnice 43, dále zkapacitnění dálnice D1 s výběrem možnosti napojení území východně od města Brna a varianty obchvatu Slatiny,“ uvedl náměstek hejtmana Martin Maleček.
Projektanti doporučili vést silnici 43 bystrckou stopou a ve čtvrtek 27. února 2020 by mělo dojít ke konečnému schválení poslední varianty. „Do procesu pořizování aktualizace šly nakonec tři varianty. Jedna s jihozápadní tangentou v silniční podobě, druhá bez ní a třetí v dálniční podobě. Výsledky územní studie a postup prací na aktualizaci byly několikrát prezentovány představitelům obcí v dotčených oblastech i veřejnosti. Ke schválení je krajskému zastupitelstvu navržena silniční varianta bez jihozápadní tangenty, což doporučila příslušná komise rady, krajská rada i výbor zastupitelstva,“ dodal náměstek Maleček.
Jak konstatoval hejtman Bohumil Šimek, vedení kraje si je vědomo citlivosti dalšího postupu v otázce první aktualizace Zásad územního rozvoje Jihomoravského kraje. „V tomto procesu je například určení konečné podoby trasy silnice 43 jedním z ústředních témat, a proto jí věnujeme zvýšenou pozornost. Jsem rád, že ke schválení bude zastupitelům předložena varianta, ve které je navrhovaná silnice při průjezdu obydlenými oblastmi maximálně ohleduplná vůči obyvatelstvu,“ řekl hejtman Bohumil Šimek.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva