Výsledkem studie bude návrh řešení jednoho z posledních území pro vytvoření velkého metropolitního parku v centru města.
„Rohanský a Libeňský ostrov s přístavem jsou významnou součástí pravobřežního holešovického meandru Vltavy. Rozlehlé nábřeží má velké předpoklady stát se metropolitně významným, přírodně krajinářským parkem v nivě řeky, rekreačním zázemím s přímým vztahem k centru města a s těsnými vazbami na plánovanou výstavbu na pravém břehu Vltavy. Má také vazbu na Holešovické nábřeží, potažmo na transformaci holešovického brownfieldu prostřednictvím Hlávkova a Libeňského mostu, přívozu (budoucí „vodní tramvají“) s výhledově posílenými pěšími i dopravními vazbami (lávka přes Štvanici a Rohanský most),“ popisuje náměstek pro územní plánování a rozvoj Petr Hlaváček.
V souvislosti s rozhodnutím rekonstruovat Libeňský most zadala Technická správa komunikací v červnu 2016 dílčí přepočet 2D povodňového modelu hl. m. Prahy pro posouzení realizace inundačního (záplavového) pole a vyhodnocení vlivu stavby na povodňové průtoky. Posudek potvrzuje předchozí závěry, které hovoří pro „zprůtočnění“ Libeňského mostu, zvýšení retenční kapacity Rohanského ostrova a vybudování nového inundačního pole.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV