Hlaváček: Na pozemcích u plánovaných stanic metra D se bude moci stavět

21.06.2021 22:02 | Zprávy

Rada hl. m. Prahy dnes rozhodla o zrušení stavební uzávěry na pozemcích, kudy povede linka metra D. V úseku Pankrác – Depo Písnice se tak odstraní další překážka, která bránila ve výstavbě a rozvoji budoucích stanic nové linky pražského metra.

Hlaváček: Na pozemcích u plánovaných stanic metra D se bude moci stavět
Foto: Facebook
Popisek: Architekt Petr Hlaváček

Stavební uzávěra v lokalitách od Pankráce po Písnici byla ustanovena již v roce 2001 a kromě malých úprav, která nevyžadovala stavební povolení, zde nebylo možné stavět. Na základě dlouhých a složitých jednáních byly uzavřeny dohody mezi vlastníky pozemků, Dopravním podnikem hl. m. Prahy a hlavním městem Prahou, rovněž došlo k upřesnění trasy metra D změnou územního plánu a stavební uzávěra tak již postrádá smysl.

„V rámci pokračující přípravy realizace stavby metra D byly uzavřeny dohody s vlastníky pozemků ve stavbou dotčených lokalitách Nemocnice Krč a Nádraží Krč a připravují se další v lokalitách Libuš, Písnice a Depo Písnice, kde se také předpokládá městský rozvoj. Příkladem jsou již hotové urbanistické studie pro lokalitu Libuš či Písnici,“ doplňuje Petr Hlaváček, I. náměstek primátora a radní pro oblast územního rozvoje.

Součástí těchto dohod je, a předpokládá se, že i bude, závazek Prahy na zrušení stavební uzávěry, která v současnosti blokuje stavební rozvoj dotčených lokalit. „Stavba metra D je dostatečně chráněná uzavřenými dohodami a platným územním rozhodnutím. Proto je možné část stavební uzávěry zrušit. S přihlédnutím k době, která je potřebná pro projednání, můžeme předpokládat, že do doby, než bude předmětná stavební uzávěra zrušena, bude vydáno pravomocné stavební povolení a bude zahájena stavba trasy první fáze metra D,“ říká Adam Scheinherr, náměstek primátora a radní pro oblast dopravy.

Již v dubnu byla Zastupitelstvem hl. m. Prahy vydána změna územního plánu, kterou byla upřesněna trasa metra D včetně stanic, vestibulů a depa v rozsahu úseku Pankrác – Depo Písnice. Tato změna, se týká právě i okolí budoucích stanic. „Změna územního plánu a sejmutí stavební uzávěry pomůže Praze nejenom z pohledu dopravy, ale také bydlení a služeb. Na okolí stanic Libuš i Písnice jsou již hotové urbanistické studie, podle kterých se můžou tyto lokality rozvíjet,“ dodává Ondřej Boháč, ředitel Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Primátor Svoboda: Školní kampus obsahuje i prvky tělovýchovné

6:23 Primátor Svoboda: Školní kampus obsahuje i prvky tělovýchovné

Dostavba posledních dvou budov pro Základní školu a Mateřskou školu Dr. E. Beneše v Čakovicích, kter…