Studie stanovuje podrobnou regulaci území a počítá mimo jiné i s tím, že v areálu bývalého nádraží vznikne nová základní škola a nový park, který protne celý areál. Jejich podobu bude hledat město prostřednictvím architektonických soutěží. Zelenou k přípravě další fáze dostala i Jarovská třída.
Studie z dílny Institutu plánování a rozvoje (IPR) vytváří koncepci pro celé území Nákladového nádraží Žižkov a koordinuje jednotlivé stavební záměry soukromých investorů, města i městské části. Úkolem studie bylo navrhnout podobu nové části města tak, aby zde vznikla živá čtvrť, tzv. město krátkých vzdáleností, kde nechybí potřebná veřejná vybavenost. O budoucnosti nákladového nádraží se vedou diskuse už od roku 2009, až této politické reprezentaci se ale podařilo nalézt dohodu v území, která bude prospěšná pro obyvatele městské části.
„Urbanistická studie, díky níž se celý projekt může posunout dále, byla v loňském roce zveřejněna k vyjádření veřejnosti a aktérů v území a následně na základě jejich komentářů upravena. Na můj návrh jsme na Radě hlavního města Prahy schválili nově pravenou studii jako celek, včetně vypořádání všech připomínek i nově dopracovaného závazného výkresu veřejné vybavenosti. Studie se pak stane i podkladem pro dohodu v území vycházející z Metodiky spoluúčasti investorů na rozvoji území, tedy tzv. pravidel pro developery, a hlavně závazným podrobným plánem pro vznik nové živé městské čtvrti,“ komentuje Petr Hlaváček, I. náměstek primátora. Na základě požadavků města po developerech by měla činit jejich spoluúčast přes 1,5 miliardy, které budou využity pro výstavbu veřejné vybavenosti.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV