Hlaváček (STAN): Nechceme v Radlicích další severojižní magistrálu

19.06.2024 6:23 | Tisková zpráva

Pražští radní schválili zásadní proměnu Radlické radiály. Vylepšený návrh svede dopravu z velké části pod zem, a výrazně tak ulehčí obyvatelům, žijícím v okolí. Úpravy projektu nesníží dopravní funkci stavby a současně nenaruší okolní prostředí vytvořením těžko prostupné bariéry.

Hlaváček (STAN): Nechceme v Radlicích další severojižní magistrálu
Foto: Hans Štembera
Popisek: Petr Hlaváček (STAN)

„Úpravami staršího projektu se po veřejné diskusi podařilo dosáhnout moderního řešení, které odpovídá potřebám obyvatel města 21. století. Nechtěli jsme dopustit stejnou chybu, jaká se stala v minulosti v případě Magistrály, aby v Praze vznikla další silniční bariéra rozdělující celé městské části. Přepracovaný projekt tak ideově navazuje na plán zahloubení pokračování Městského okruhu z minulého volebního období. Nová Radlická radiála bude z velké části schována pod zem, díky čemuž lépe zacelíme území, získáme víc prostoru pro zeleň, omezíme hlučnost a umožníme další rozvoj území,“ uvedl Zdeněk Hřib, 1. náměstek primátora hlavního města Prahy pro oblast dopravy.

Zásadních změn je v projektu hned několik. V oblasti Botanica bude nově komunikace vedena pod úrovní terénu a překryta mostními konstrukcemi. U stanice metra Nové Butovice byla zrušena estakáda, komunikace bude zahloubená a na klíčových místech zcela schovaná pod zem. Dojde také ke spojení tunelů Butovice a Jinonice. Podíl tunelových úseků na celkové délce stavby se tak po přepracování projektu zvýšil z 55 % na 71 %. Z celkové délky stavby 5,5 km budou nyní tunely tvořit 3,9 km.

„Považuji za důležité, že jsme se podobně jako u Městského okruhu rozhodli jít cestou ambicióznějšího řešení, které je zároveň citlivé k městu. Nechceme další severojižní magistrálu v Radlicích. Toto řešení navíc umožní výstavbu městského dostupného bydlení na pozemcích, které v původním řešení zabírala dálnice,“ řekl Petr Hlaváček, náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast územního a strategického rozvoje.

„Stejně jako v případě dokončení Městského okruhu je nezbytné, aby nám s Radlickou radiálou finančně pomohl stát. Jedná se jednoznačně o stavbu celostátního významu, jejíž celková cena 35 miliard korun převyšuje finanční možnosti hlavního města,” zdůraznil náměstek Zdeněk Hřib.

Radlická radiála je důležitou komunikací s městským a regionálním významem, která tvoří významnou část pražského radiálně okružního systému v jihozápadní části města. Propojuje Pražský okruh s Městským okruhem jako pokračování Rozvadovské spojky s vyústěním na Dobříšské ulici v oblasti Zlíchova. Její realizace je nezbytným předpokladem pro další rozvoj Jihozápadního města. Nejnáročnějším stavebním objektem bude ražený tunel Radlice o délce 2 300 metrů.

Podrobné informace včetně vizualizací jsou k dispozici na webu ZDE.

Tento článek je staršího data a je dostupný pouze pro předplatitele. Předplatné můžete vyzkoušet zdarma, nebo zakoupit, zde:

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

MUDr. Zdeněk Hřib byl položen dotaz

Můžete se k tomu vyjádřit?

https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Vydirani-Urednik-popsal-co-provadel-Pirat-Hrib-kvuli-milionovym-fakturam-761522 Nemáte dojem, že je to na rezignaci? A jestli je to křivé obvinění, tak se přeci můžete bránit soudně, když tak neučiníte, tak je to podle mě důkaz, že je to pravda

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Krutílek (ODS): Česká republika získala významné ekonomické portfolio

16:04 Krutílek (ODS): Česká republika získala významné ekonomické portfolio

Nominací Jozefa Síkely na post komisaře pro mezinárodní partnerství získala podle europoslanců za OD…