Podle pražských radních je nezbytné, aby dalšímu rozšíření letiště a jeho udržitelnému provozu předcházelo urychlené zprovoznění železničního spojení z Masarykova nádraží na Letiště Václava Havla. Ze strany vlády ČR pak Rada města očekává vypracování koncepce letecké dopravy s posouzením variant zkapacitnění letecké dopravy na regionálních letištích, dopady turismu na regionální rozvoj a zohlednění klimatických závazků, ke kterým se ČR zavázala.
„Vláda chce investovat 30 miliard korun do Letiště Václava Havla v situaci, kdy se již proinvestovaly miliardy do rozvoje regionálních letišť, která jsou ve ztrátách a jejichž provoz je dotován z veřejných financí. Toto ukazuje na absenci vládní strategie v oblasti veřejné letecké dopravy,“ říká náměstek primátora Petr Hlubuček.
Letiště Václava Havla před koronakrizí v roce 2019 odbavilo přibližně 17 milionů cestujících, přičemž jeho současná kapacita je přibližně 21 milionů cestujících. Letiště Václava Havla tak ani před koronavirovou epidemii nebylo na hraně své kapacity. Paralelní dráha by ji následně posunula až na 30 až 35 milionů cestujících ročně.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV