Podle pražských radních je nezbytné, aby dalšímu rozšíření letiště a jeho udržitelnému provozu předcházelo urychlené zprovoznění železničního spojení z Masarykova nádraží na Letiště Václava Havla. Ze strany vlády ČR pak Rada města očekává vypracování koncepce letecké dopravy s posouzením variant zkapacitnění letecké dopravy na regionálních letištích, dopady turismu na regionální rozvoj a zohlednění klimatických závazků, ke kterým se ČR zavázala.
„Vláda chce investovat 30 miliard korun do Letiště Václava Havla v situaci, kdy se již proinvestovaly miliardy do rozvoje regionálních letišť, která jsou ve ztrátách a jejichž provoz je dotován z veřejných financí. Toto ukazuje na absenci vládní strategie v oblasti veřejné letecké dopravy,“ říká náměstek primátora Petr Hlubuček.
Letiště Václava Havla před koronakrizí v roce 2019 odbavilo přibližně 17 milionů cestujících, přičemž jeho současná kapacita je přibližně 21 milionů cestujících. Letiště Václava Havla tak ani před koronavirovou epidemii nebylo na hraně své kapacity. Paralelní dráha by ji následně posunula až na 30 až 35 milionů cestujících ročně.
„Dnešní rozhodnutí Rady hlavního města Prahy není odmítnutí rozvoje Letiště Václava Havla. Letecká doprava má v budoucím ekonomickém rozvoji hlavního města Prahy své neoddiskutovatelné místo a je jasné, že Letiště Václava Havla se musí rozvíjet a modernizovat. Nicméně letiště se může rozvíjet i bez výstavby paralelní dráhy, která by neúměrně zatížila kvalitu života tisíců obyvatel Prahy,“ uvádí Petr Hlubuček, náměstek primátora pro životní prostředí a bezpečnost a poznamenává: „Investice do rozšíření stávajících terminálů a úpravy provozu umožňují další rozvoj letiště. Londýnský Gatwick s jednou dráhou odbaví více jak jednou tolik cestujících než Letiště Václava Havla.“
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV