Hřib (Piráti): Praha vydá nový jízdní řád dopravních investic

09.04.2024 7:17 | Tisková zpráva

Na veřejném projednání byl představen návrh Plánu udržitelné mobility Prahy a okolí (P+) do roku 2026. Ten stanoví nový jízdní řád dopravních investic hlavního města Prahy. Hlavními cíli aktualizace Plánu je stanovení priorit jednotlivých projektů dopravní infrastruktury a s tím spojené efektivní vynakládání energie na přípravu opatření, která se budou realizovat.

Hřib (Piráti): Praha vydá nový jízdní řád dopravních investic
Foto: Hans Štembera
Popisek: Bývalý primátor Zdeněk Hřib

Plán pracuje s aktuálně dostupnými finančními prostředky města, které jsou nyní k dispozici v důsledku financování stavby metra D bez jakéhokoliv příspěvku státu. Prioritou aktualizovaného Plánu udržitelné mobility je také úspěšně usilovat o získávání financí z jednotlivých dotačních titulů Evropské unie do roku 2030.

„Je nezbytné se dívat na plány a záměry města také z pohledu prioritizace jednotlivých dopravních investic a stanovit jim jasný jízdní řád, protože městský rozpočet není neomezený. Díky tomu můžeme více upnout síly na projekty, které jsou už ve vysoké fázi připravenosti a rozložit si efektivněji v čase záměry, které teprve musí získat od státních úředníků kulatá razítka,“ říká náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy Zdeněk Hřib.

Praha nyní financuje z vlastních zdrojů především stavbu metra D, počítat ale musí také s nezbytnými výdaji na průběžnou opravu mostů a ulic ve výši 12,4 mld. Kč. Proto se nově bude plán aktualizovat každé dva roky pro rovnoměrné rozložení sil i finančních prostředků. Předpokládané dopravní investiční výdaje hlavního města jsou pro roky 2025–2026 až 12,8 mld. Kč na vše s výjimkou metra D (+19,3 mld. Kč), celkem tedy 32,1 mld. Kč. Nároky zahájených akcí na investiční výdaje hlavního města poté v období 2025–2030 činí 53,3 mld. Kč na vše s výjimkou metra D (+ 56,9 mld. Kč), celkem tedy 110,2 mld. Kč.

„Praha by si rozhodně zasloužila, aby vnitřní Městský okruh financoval stát, podobně jako tomu je v Brně. Jedná se jednoznačně, stejně jako v případě metra D, o stavby celostátního významu. Bohužel se tak zatím neděje. Díky využití evropských dotací postavíme nové tramvajové tratě včetně tramvajového okruhu, který jsme ve volbách slíbili voličům. Z prezentovaného plánu je také jasné, že je potřeba upravit ceny extrémně levného parkování, protože není udržitelné, abychom parkování ve městě dotovali více než dotujeme MHD. Za uskladnění soukromého majetku ve veřejném prostoru je nutné zaplatit férovou cenu, protože toho prostoru ve městech je málo a je velmi cenný a může být využit nejen na parkování, ale také třeba na výsadbu stromů nebo pro hospodské zahrádky,“ dodává náměstek primátora Zdeněk Hřib.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Havránek (ODS): Pane bývalý vicepremiére pro digitalizaci, nalijme si čistého vína

21:03 Havránek (ODS): Pane bývalý vicepremiére pro digitalizaci, nalijme si čistého vína

Projev na 119. schůzi Poslanecké sněmovny 21. listopadu 2024 k zákonu o elektronických komunikacích