Janeček (ČSSD): Antimonopolní úřad nám zakázal podepsat smlouvu s případným vítězem, ale o zákazu otevřít obálky vůbec nebyla řeč

04.04.2016 20:15 | Zprávy

Úřad na ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) pozastavil autobusový tendr, kraj obálky s nabídkami zítra neotevře.

Janeček (ČSSD): Antimonopolní úřad nám zakázal podepsat smlouvu s případným vítězem, ale o zákazu otevřít obálky vůbec nebyla řeč
Foto: Archiv KJ
Popisek: Karel Janeček, ČSSD

Antimonopolní úřad vydal předběžné opatření, kterým pozastavuje zadávací řízení pětimiliardového tendru na zajištění veřejné autobusové dopravy na území Královéhradeckého kraje na příštích deset let. „Budeme se stejně jako v průběhu celého tendru řídit dikcí zákona a obálky v úterý 5. 4. neotevřeme. Každopádně tím tendr nekončí, pouze je pozastaven,“ řekl k rozhodnutí ÚOHS náměstek zodpovědný za dopravu Karel Janeček. 

Obálky s nabídkami se měly otevřít v úterý 5. 4. 2016 v 11 hodin. Rozhodnutí ÚOHS neobsahuje věcné odůvodnění, takže kraj v současné době neví, co k tomuto předběžnému opatření ÚOHS vedlo. K přijetí stanoviska a dalšího plánu postupu musí tyto informace zjistit. „Každopádně nás tento krok, který přišel těsně před otevřením obálek, překvapil. První stanovisko ÚOHS z konce února letošního roku říkalo, že náš tendr je v pořádku a může pokračovat. Před 14 dny nám zakázal podepsat smlouvu s případným vítězem, ale o zákazu otevřít obálky vůbec nebyla řeč. Nově vzniklou situaci analyzujeme,“ komentuje rozhodnutí úřadu Karel Janeček. Podrobnosti k dalšímu postupu kraj zveřejní na tiskové konferenci v úterý 5. 4. 2016 v 9 hodin.

Kraj se už od listopadu potýká s velkým nátlakem ze strany odborů, aby byl tendr zrušen. Právní posudky, které má kraj k dispozici, však hovoří jasně: není zákonný důvod pro zastavení soutěže, jinak by se kraj vystavoval riziku pokuty ÚOHS až do výše 40 milionů korun. I přesto kraj vyšel odborářům vstříc a přistoupil na kompromis týkající se platových podmínek řidičů.

Na dokončení tendru závisí poskytování dopravní obslužnosti kraje v letech 2017 – 2026. Nově stanovené podmínky zvyšují komfort a bezpečnost pro cestující a spolehlivost dopravy celkově. Jedná se například o bezbariérovost autobusů, požadavek na klimatizaci v nových vozidlech, audiovizuální informování cestujících v průběhu jízdy nebo požadavek na vozidlo operativní zálohy, které by mělo být připraveno vyjet v případě poruchy autobusu.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Podrývají naši demokracii lživou propagandou a falešnými sliby

Dobrý den, jestli vás chápu dobře, považujete se za demokraty. Přijde vám ale demokratické a také nějak prospěšné, když haníte všechny, kteří mají jiný názor než vy? Mám také dojem, že tato vláda se s těmi, co mají jiný názor vůbec nebaví, jen je onálepkuje. To myslíte, že je ta cesta, jak čelit pro...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Kobza (SPD): Green Deal jako demagogie aktivistů

18:33 Kobza (SPD): Green Deal jako demagogie aktivistů

Komentář poslance SPD po sněmovní konferenci vědců, která zpochybnila teze o globálním oteplování zp…