Jurka (ODS): Hlava plná těžkejch myšlenek? Krajská kampaň podpoří duševní zdraví mladých

16.10.2023 15:18 | Tisková zpráva

Kampaň s ústřední myšlenkou, že duševní zdraví je stejně tak důležitý jako to fyzický startuje na jižní Moravě. Komunikace na sociálních sítích a webu bude pomáhat se zvládnutím problémů v oblasti duševního zdraví.

Jurka (ODS): Hlava plná těžkejch myšlenek? Krajská kampaň podpoří duševní zdraví mladých
Foto: ODS
Popisek: ODS

Na 10. října letos připadl Světový den duševního zdraví, a proto při této příležitosti představili zástupci Jihomoravského kraje a Vzdělávacího institutu pro Moravu novou kampaň, která s heslem hlava plná těžkejch myšlenek míří na populaci ve věku 10 až 20 let. Hlavním kanálem je Instagram a sociální síť TikTok, pro kterou byly vytvořeny 4 klipy. Zároveň poběží bannerová kampaň, která umožní rozklíčovat možné problémy dospívajících. 

„Duševní zdraví žáků je pro nás důležité a díky zpětné vazbě ze škol vnímáme, že je to mezi žáky i studenty opravdový problém. Kampaň samozřejmě není samospásná, a proto současně podporujeme finančně činnost asistentů prevence i školních psychologů, kterých je bohužel ve školství nedostatek. Za letošní rok jsme na profese v oblasti duševního zdraví vyčlenili přes 30 milionů korun a z obdobnými závazky počítáme i v plánovaném rozpočtu na rok 2024,” uvedl Karel Jurka, radní Jihomoravského kraje pro vzdělávání.

Zásadní složkou kampaně je nový portál, který odkazuje na místa cílené podpory a poskytuje prvotní rady s problémy. „Duševní zdraví je jedním z prioritních témat vedení kraje, proto mu věnujeme nejen finanční podporu, ale snažíme se o větší osvětu. Dodnes však neexistoval v Jihomoravském kraji ani ucelený portál, který by nabídl přehled jednotlivých organizací, které pomohou v nesnázích. Nejen dospívající, ale i učitelé nebo rodiče najdou pomoc snadněji. Zároveň obsahuje kontakty i na telefonickou odbornou linku, kam je možné se obracet v těch nejzávažnějších případech,” vysvětluje Jana Holomčík Leitnerová, radní Jihomoravského kraje pro sociální oblast a rodinnou politiku.

Kampaň, které vévodí smajlík ve tvaru kamene znázorňující těžkou zátěž myšlenek, je prvním dílčím výstupem týmu pro sociální oblast, který od září funguje na VIM - Vzdělávacím institutu pro Moravu. Ten má za úkol koordinovat aktivity v oblasti duševního zdraví a vzdělávat sociální pracovníky. Celkový rozpočet kampaně je přibližně dva a půl milionu korun s tím, že část nákladů tvoří položky, které jsou trvalé, jako zmiňovaný portál, kreativní koncept apod. Přestože velká část kampaně se ponese v online prostředí, tak prostor získaly i klasické nosiče. “Investovali jsme převážně do reklamních ploch na autobusových zastávkách u škol a výlepy plakátů. Spoty, které jsou součástí reklamy poběží v hromadné dopravě a krajských autobusových linkách. Právě spoty, ve kterých účinkují herci z brněnské konzervatoře, jsou nejdůležitějším pilířem. Ukazují divákům, že nejsou v problémech sami a dají se řešit,” říká Leona Sapíková, ředitelka VIM - Vzdělávacího institutu pro Moravu, který je realizátorem kampaně.

Potřebu řešit duševní zdraví žáků potvrzují i tvrdá data. “Podle údajů Ústavu zdravotnických informací a statistiky (ÚZIS) vyhledalo v r. 2021 v Jihomoravském kraji péči psychiatra 6 017 pacientů pod 18 let věku. Světová zdravotnická organizace upozorňuje, že až 20 % dětí a dospívajících zažije nějakou formu duševního onemocnění. Polovina prvních příznaků choroby, která může přetrvávat do dospělosti, se projeví před 14. rokem života. Většina dětí a mladých lidí nemá k dispozici včasnou pomoc, nebo ji nevyhledává. Je to dáno řadou příčin, jedněmi z nich je i nedostatečná informovanost a častá stigmatizace duševních potíží. I pro odstranění těchto překážek rozvíjíme podporu duševního zdraví a realizujeme kampaň,” dodává Pavla Kovářová, vedoucí týmu pro sociální oblast ve VIM.

Kampaň v ulicích poběží od 10. října do 30. listopadu, reklamy na sociálních sítích jsou plánovány do konce roku s tím, že navazovat bude dlouhodobá komunikace na zavedených profilech pod vedením týmu pro sociální oblast při VIM.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Bc. Vít Rakušan byl položen dotaz

Zase jen řeči

Vy tvrdíte, jak je třeba reagovat na zpětnou vazbu od lidí. To si myslím taky. Ale pak koukám, že jste se neobtěžoval reagovat ani na jeden z dotazů zde. Tak si představujete tu komunikaci v praxi? Podle mě je to tak se vším. Jako politici něco slibujete, ale realita je pak úplně jiná.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Premiér Fiala: Neplatí, že ceny energií máme nejdražší v Evropě

22:31 Premiér Fiala: Neplatí, že ceny energií máme nejdražší v Evropě

Projev na 127. schůzi Poslanecké sněmovny ČR 23. ledna 2025 k vysokým cenám energií.