Děkuji za slovo, dámy a pánové.
Tak jsme to probírali, jsme ve třetím čtení, vše důležité a podstatné jsem již řekl v prvním a druhém čtení, takže jenom takové krátké shrnutí a jedna malá novinka, která se ke mně dostala.
Tato novela je skutečně potřebná, je tam spoustu pozitivních prvků, které si akademické prostředí a vysoké školy zaslouží, jsou tam ale zároveň i některé body, řekněme, mírně sporné, akademické prostředí je nevítá příliš s nadšením, někdy přímo i s odporem.
Ale já, co se týká akademického prostředí, tak jsem se v něm pohyboval pouze při mých studiích, takže samozřejmě vždy si nechám v tomto směru poradit od lidí, které se v tomto prostředí pohybují, a dostal jsem jeden podnět, který mě nějakým způsobem zaujal. Nemám důvod to dotyčnému nevěřit.
A jde o to, že mi vlastně na vysokých školách zavádíme inkluzi se všemi těmi negativy i pozitivy, které to přináší jak na základních, tak na středních školách. Chtěl bych upozornit, že aktuální zákonná úprava se zvláštními podmínkami studentů se specifickými potřebami zabývá obecně v ustanovení § 21 odst. 1 písm. e), zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách, kde je upravena povinnost veřejné vysoké školy činit všechna dostupná opatření pro vyrovnání příležitostí studovat na vysoké škole, což je v pořádku, protože to je ta aktuální úprava, to znamená osoby se specifickými potřebami, jako jsou zraková, sluchová, pohybová postižení, tak těm je umožněno studovat, a je to tak správné.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV