Koblížek (STAN): Konečně pravda o rušení poboček České pošty s.p.?

01.11.2015 17:00 | Zprávy

Mnohokrát diskutované téma na všech úrovních, od ministerstva vnitra, přes vedení České pošty, s.p., až po starosty obcí a měst a občany, kterým má Česká pošta poskytovat kvalitní službu, kdy se česká veřejnost ptá „PROČ?“ a podepisuje petici proti rušení kamenných poboček, má svůj původ!!

Koblížek (STAN): Konečně pravda o rušení poboček České pošty s.p.?
Foto: STAN
Popisek: Oldřich Koblížek

Od samého začátku jsem chtěl znát pravdu o tom, proč bylo zrušeno pěší doručování poštovních zásilek a nahrazeno motorizovanou doručovací službou a proč mají být rušeny kamenné pobočky státního podniku Česká pošta. Účastnil jsem se seminářů s nejvyšším vedením České pošty, s.p. pořádaných poslanci a senátory STAN, kde jsem se dozvěděl, že jde o změnu s cílem poskytnout občanovi kvalitnější službu při nižších nákladech. Finanční analýza, kterou měl nejvyšší management České pošty, s.p. předložit Ministerstvu vnitra, a která měla prokázat opodstatněnost změn v doručování zásilek a důvod rušení kamenných poboček, nebyla nikdy zpracována a Ministerstvo o tom mlčí. Celá situace je maskována náhradou kamenných poboček, zvanou Pošta Partner (ale bez záruky fungování) a příklady ze sousedních států. Shodou okolností, jsem byl před několika dny přítomen při vyřizování stížností na špatně organizované motorizované doručování na Vysokomýtsku. Vyřizoval je přímo ředitel východočeského regionu České pošty, s.p.. Na dotaz, proč vůbec vzniklo motorizované doručování a proč se má rušit síť kamenných poboček, jsem dostal neuvěřitelnou odpověď, která konečně odhalila PRAVÝ DŮVOD všech změn. Podle slov pana ředitele stát doplácí na pobočky pošty, kde je nejnákladnější pracovní síla a nejztrátovější na ní je čas strávený chůzí při doručování od domu k domu!? Pan ředitel se ještě pochlubil, že on osobně je autorem motorizovaného doručování a dodal, že automobily jsou na leasing, který je za 3 roky splacený, a že si na sebe vydělají. Znamená to, že motorizované doručování prodělek na chůzi poštovní doručovatelky odstranilo.? Lze tomu věřit, když denně vídáme dodávková auta s dvoučlennými posádkami, kdy jeden sedí za volantem a druhý běhá od domu k domu a často místo doručení zásilky, i když je občan doma, hodí do schránky jen lístek, kde si ji má vyzvednout? Je vůbec možné, že toto je lacinější a kvalitnější služba? Jeví se to spíš jako výsměch, než důvod k odebrání doručování kamenným pobočkám České pošty, s.p. a jejich následnému rušení. To, co se dnes děje ve státním podniku Česká pošta se dá nazvat řízenou autodestrukcí se státní podporou, s cílem předem daným, ale bez vysvětlení, bez relevantního důvodu.

Od samého začátku jsem chtěl znát pravdu o tom, proč bylo zrušeno pěší doručování poštovních zásilek a nahrazeno motorizovanou doručovací službou a proč mají být rušeny kamenné pobočky státního podniku Česká pošta. Účastnil jsem se seminářů s nejvyšším vedením České pošty, s.p. pořádaných poslanci a senátory STAN, kde jsem se dozvěděl, že jde o změnu s cílem poskytnout občanovi kvalitnější službu při nižších nákladech. Finanční analýza, kterou měl nejvyšší management České pošty, s.p. předložit Ministerstvu vnitra, a která měla prokázat opodstatněnost změn v doručování zásilek a důvod rušení kamenných poboček, nebyla nikdy zpracována a Ministerstvo o tom mlčí. Celá situace je maskována náhradou kamenných poboček, zvanou Pošta Partner (ale bez záruky fungování) a příklady ze sousedních států.

Shodou okolností, jsem byl před několika dny přítomen při vyřizování stížností na špatně organizované motorizované doručování na Vysokomýtsku. Vyřizoval je přímo ředitel východočeského regionu České pošty, s.p.. Na dotaz, proč vůbec vzniklo motorizované doručování a proč se má rušit síť kamenných poboček, jsem dostal neuvěřitelnou odpověď, která konečně odhalila PRAVÝ DŮVOD všech změn. Podle slov pana ředitele stát doplácí na pobočky pošty, kde je nejnákladnější pracovní síla a nejztrátovější na ní je čas strávený chůzí při doručování od domu k domu!? Pan ředitel se ještě pochlubil, že on osobně je autorem motorizovaného doručování a dodal, že automobily jsou na leasing, který je za 3 roky splacený, a že si na sebe vydělají. Znamená to, že motorizované doručování prodělek na chůzi poštovní doručovatelky odstranilo.? Lze tomu věřit, když denně vídáme dodávková auta s dvoučlennými posádkami, kdy jeden sedí za volantem a druhý běhá od domu k domu a často místo doručení zásilky, i když je občan doma, hodí do schránky jen lístek, kde si ji má vyzvednout? Je vůbec možné, že toto je lacinější a kvalitnější služba? Jeví se to spíš jako výsměch, než důvod k odebrání doručování kamenným pobočkám České pošty, s.p. a jejich následnému rušení.

To, co se dnes děje ve státním podniku Česká pošta se dá nazvat řízenou autodestrukcí se státní podporou, s cílem předem daným, ale bez vysvětlení, bez relevantního důvodu.

Oldřich Koblížek, starosta obce Vraclav
Předseda KO STAN Pardubického kraje

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Josef Bernard byl položen dotaz

Vaše ,,pomoc" živnostníkům

Jak nám má pomoci odložení plateb na pojištění, když zálohy stejně tak či tak budu muset uhradit? Paradoxně když se mi nebude v podnikání dařit, tak kde pak vzít peníze na zaplacení záloh, které jste dost zvýšili? Nemyslíte, že by bylo prospěšnější, kdybyste je nezvyšovali? Tvrdíte, že je to kvůli d...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministr Kulhánek: Děkuji bavorským a saským partnerům za skvělou spolupráci

4:28 Ministr Kulhánek: Děkuji bavorským a saským partnerům za skvělou spolupráci

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu ke spolupráci s Německem.