Od samého začátku jsem chtěl znát pravdu o tom, proč bylo zrušeno pěší doručování poštovních zásilek a nahrazeno motorizovanou doručovací službou a proč mají být rušeny kamenné pobočky státního podniku Česká pošta. Účastnil jsem se seminářů s nejvyšším vedením České pošty, s.p. pořádaných poslanci a senátory STAN, kde jsem se dozvěděl, že jde o změnu s cílem poskytnout občanovi kvalitnější službu při nižších nákladech. Finanční analýza, kterou měl nejvyšší management České pošty, s.p. předložit Ministerstvu vnitra, a která měla prokázat opodstatněnost změn v doručování zásilek a důvod rušení kamenných poboček, nebyla nikdy zpracována a Ministerstvo o tom mlčí. Celá situace je maskována náhradou kamenných poboček, zvanou Pošta Partner (ale bez záruky fungování) a příklady ze sousedních států. Shodou okolností, jsem byl před několika dny přítomen při vyřizování stížností na špatně organizované motorizované doručování na Vysokomýtsku. Vyřizoval je přímo ředitel východočeského regionu České pošty, s.p.. Na dotaz, proč vůbec vzniklo motorizované doručování a proč se má rušit síť kamenných poboček, jsem dostal neuvěřitelnou odpověď, která konečně odhalila PRAVÝ DŮVOD všech změn. Podle slov pana ředitele stát doplácí na pobočky pošty, kde je nejnákladnější pracovní síla a nejztrátovější na ní je čas strávený chůzí při doručování od domu k domu!? Pan ředitel se ještě pochlubil, že on osobně je autorem motorizovaného doručování a dodal, že automobily jsou na leasing, který je za 3 roky splacený, a že si na sebe vydělají. Znamená to, že motorizované doručování prodělek na chůzi poštovní doručovatelky odstranilo.? Lze tomu věřit, když denně vídáme dodávková auta s dvoučlennými posádkami, kdy jeden sedí za volantem a druhý běhá od domu k domu a často místo doručení zásilky, i když je občan doma, hodí do schránky jen lístek, kde si ji má vyzvednout? Je vůbec možné, že toto je lacinější a kvalitnější služba? Jeví se to spíš jako výsměch, než důvod k odebrání doručování kamenným pobočkám České pošty, s.p. a jejich následnému rušení. To, co se dnes děje ve státním podniku Česká pošta se dá nazvat řízenou autodestrukcí se státní podporou, s cílem předem daným, ale bez vysvětlení, bez relevantního důvodu.
Od samého začátku jsem chtěl znát pravdu o tom, proč bylo zrušeno pěší doručování poštovních zásilek a nahrazeno motorizovanou doručovací službou a proč mají být rušeny kamenné pobočky státního podniku Česká pošta. Účastnil jsem se seminářů s nejvyšším vedením České pošty, s.p. pořádaných poslanci a senátory STAN, kde jsem se dozvěděl, že jde o změnu s cílem poskytnout občanovi kvalitnější službu při nižších nákladech. Finanční analýza, kterou měl nejvyšší management České pošty, s.p. předložit Ministerstvu vnitra, a která měla prokázat opodstatněnost změn v doručování zásilek a důvod rušení kamenných poboček, nebyla nikdy zpracována a Ministerstvo o tom mlčí. Celá situace je maskována náhradou kamenných poboček, zvanou Pošta Partner (ale bez záruky fungování) a příklady ze sousedních států.
Shodou okolností, jsem byl před několika dny přítomen při vyřizování stížností na špatně organizované motorizované doručování na Vysokomýtsku. Vyřizoval je přímo ředitel východočeského regionu České pošty, s.p.. Na dotaz, proč vůbec vzniklo motorizované doručování a proč se má rušit síť kamenných poboček, jsem dostal neuvěřitelnou odpověď, která konečně odhalila PRAVÝ DŮVOD všech změn. Podle slov pana ředitele stát doplácí na pobočky pošty, kde je nejnákladnější pracovní síla a nejztrátovější na ní je čas strávený chůzí při doručování od domu k domu!? Pan ředitel se ještě pochlubil, že on osobně je autorem motorizovaného doručování a dodal, že automobily jsou na leasing, který je za 3 roky splacený, a že si na sebe vydělají. Znamená to, že motorizované doručování prodělek na chůzi poštovní doručovatelky odstranilo.? Lze tomu věřit, když denně vídáme dodávková auta s dvoučlennými posádkami, kdy jeden sedí za volantem a druhý běhá od domu k domu a často místo doručení zásilky, i když je občan doma, hodí do schránky jen lístek, kde si ji má vyzvednout? Je vůbec možné, že toto je lacinější a kvalitnější služba? Jeví se to spíš jako výsměch, než důvod k odebrání doručování kamenným pobočkám České pošty, s.p. a jejich následnému rušení.
To, co se dnes děje ve státním podniku Česká pošta se dá nazvat řízenou autodestrukcí se státní podporou, s cílem předem daným, ale bez vysvětlení, bez relevantního důvodu.
Oldřich Koblížek, starosta obce Vraclav
Předseda KO STAN Pardubického kraje
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV