Nemám nic proti diskuzi, založené na faktech, argumentech a podložených názorech. To se týká i debaty o myšlenkách spisovatele a politika, jakým byl Richard Mikuláš hrabě Coudenhove-Kalergi. Kolegové mě upozornili na článek, který jeho autor Milan Barna nazval Espéďák Kobza ať se věnuje výrobě hamburgerů a nedehonestuje velikány (k přečtení ZDE). Ke mně osobně nízce nepřátelský Barnův text je už sám reakcí na můj článek nazvaný Dva poloviční Japonci bojují o osud českých dětí. Proti Richardovi stojí Tomio (k přečtení ZDE). Třebaže si myslím, že Barna polemizuje spíše sám se sebou, se svými projekcemi a přízraky, a nikoli s mými argumenty, pokládám za vhodné, aby čtenáři dostali možnost seznámit se skutečným stavem věcí a hlavně příslušnými citacemi z Kalergiho díla. Vše se pak stane náhle velmi prosté.
Přátelé, tady nejde o silvestrovský vtip!
V mém textu nehrál Kalergi vůbec primární úlohu, nešlo o žádné vypořádání se s ním v několika větách, jak mi Barna podsouvá. Pouze jsem, jako předpolí pro další část komentáře, použil krátkou zmínku o některých Kalergiho myšlenkách v jednom z jeho děl. Učinil jsem tak zcela nezkresleným způsobem, vůbec nejde o žádné konspirační teorie, ale jen o pár slov o jednom intelektuálním exhibicionismu. Pro bližší informaci těm, kteří netuší, o co a o koho jde, nabízím jako ochutnávku některé teze onoho „veleducha“ Kalergiho, kterého Barna tolik velebí a považuje za velikána. Obrázek nechť si učiní laskavý čtenář sám…
Myšlenky hraběte, který stal miláčkem euroelit
„Venkovský člověk je většinou produkt blízkého křížení (das Inzuchtprodukt), velkoměstský člověk je produkt vzdáleného křížení (der Mischling). Rodiče a prarodiče sedláků pocházejí obvykle ze stejného, řídce osídleného venkova, šlechtici ze stejně nepočetné vyšší třídy. V obou případech jsou předci mezi sebou pokrevní příbuzní, a proto jsou tito lidé většinou fyzicky, psychicky a mentálně podobní. Výsledkem je, že zdědí své společné rysy, budou mít tendence své vášně, předsudky a zábrany přenášet ve větší míře na děti a následníky. Vlastnosti etnicky čistých lidí jsou: věrnost, zbožnost, smysl pro rodinu, kastovní duch, vytrvalost, tvrdohlavost, energie, úzkost; síla předsudků, nedostatek objektivity, zúžení horizontu. Tady generace není variací předchozí generace, ale jejím opakováním. Namísto vývoje nastupuje zachování.“
„Ve velkoměstě se střetávají rasy, národy a stavy. Městský člověk je zpravidla hybridem různých sociálních a národních prvků, z nichž vznikají rozdílné charakterové vlastnosti, Předsudky, zábrany, tendence a světonázory se od rodičů a předků liší nebo přinejmenším slábnou.“
„Výsledkem je, že lidé smíšené rasy často kombinují nedostatek charakteru, nedostatek zdrženlivosti, slabost vůle, nestálost, chybějící zbožnost a víru s objektivitou, všestranností, intelektuální činností, osvobozením od předsudků a šíří rozhledu.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV