Výbor pro vnitřní trh dnes schválil kompromisní návrh, podle kterého budou muset technologičtí giganti například u služeb, jako jsou sociální sítě, umožnit propojitelnost za podmínek, jaké mají sami k dispozici. Fotky nebo příběhy, které uživatelé již teď sdílí ve stejný moment se svými přáteli na Facebooku a Instagramu by tak díky interoperabilitě mohli sdílet jedním kliknutím i na dalších platformách.
„Pokud chceme skutečně na digitální trhy navrátit konkurenční prostředí, podmínka interoperability služeb je zcela klíčová. Jsem rád, že se mi podařilo tuto podmínku nakonec prosadit i pro sociální sítě a komunikační platformy. V budoucnu by tak uživatelé měli mít možnost komunikovat se svými přáteli napříč platformami bez toho, aniž by na každé z nich museli mít založený účet. Ostatně na to jsme zvyklí už třeba u e-mailu,” komentuje vývoj místopředseda Evropského parlamentu Marcel Kolaja, který na aktu o digitálních trzích pracuje jako stínový zpravodaj ve výboru pro vnitřní trh a ochranu spotřebitelů.
„Odhlasovaný text rovněž zakazuje cílení reklamy na základě citlivých osobních údajů jako je rasová nebo etnická příslušnost, náboženské vyznání, politická příslušnost nebo sexuální orientace. Ostatně Facebook už na své platformě takový zákaz představil. Začne platit od ledna příštího roku. Je dobře, že technologičtí giganti naši práci ostře sledují a rychle na ni reagují,” dodává Kolaja.
![](/Content/Img/content-lock.png)
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV