Kolovratník (ANO): Bude železniční doprava zase trochu bezpečnější?

06.09.2016 22:38 | Zprávy

Tento článek bude zajímat všechny železničáře a odborníky na veřejnou dopravu. Na poslední schůzi Poslanecké sněmovny jsme totiž schválili velkou novelu železničního zákona.

Kolovratník (ANO): Bude železniční doprava zase trochu bezpečnější?
Foto: ANO.cz
Popisek: Martin Kolovratník

Předložený vládní návrh zasahuje do řady oblastí zákona o dráhách, ať už dílčím, nebo uceleným způsobem. Mezi nejpodstatnější oblasti patří kategorizace drah a vymezení přístupu na jednotlivé kategorie drah, úprava udílení licencí pro provozování drážní dopravy nebo přidělování kapacity dráhy.

K návrhu novely zákona o dráhách byla vznesena řada pozměňovacích návrhů, přitom většina z nich byla odmítnuta jak Ministerstvem dopravy, tak i Hospodářským výborem. Nicméně s jedním z nich já osobně jednoznačně souhlasím, byť Ministerstvo dopravy má trochu jiný názor. Osobně jsem se za tento návrh přimluvil a požádal o jeho podporu – a to s úspěchem. Díky tomu vytvoříme komfortnější prostředí železniční dopravy v České republice, které bude fungovat podle jasných a férových pravidel pro všechny a vysoké bezpečnosti. Ptáte se, kam vlastně směřuji?

Osobně souhlasím s tím, že provoz a praxe na českých železnicích vyžaduje jisté dílčí změny. Je jedno, zda se jedná o regionální tratě, nebo o hlavní železniční koridory. Faktem je, že se po železnicích pohybuje stále více soukromých subjektů. Ą tak se nám zde v poslední době rozmohl jistý nešvar se zaměstnáváním strojvedoucích. Ti často mají pracovní smlouvy podepsané se dvěma společnostmi. To v konečném důsledku vede k tomu, že nedodržují předpisy, například co se týká bezpečnostních přestávek, školení atd.

Zbývá jen podpis prezidenta Zemana

Tento problém by měl odstranit pozměňovací návrh ke vzdělávání a prokazování odborné způsobilosti. Někdo může namítnout, že se jedná o další administrativní zátěž, ale vzpomeňme si na několik nehod z minulosti, často i s tragickými následky. O čem to asi svědčí?! Zejména o tom, že zaměstnanci a představitelé některých dopravců využívajících dopravních cest, neznají a neumějí naplňovat dopravní a provozní předpisy. Myslím si, že v tomto nejsem sám, koho tento fakt znepokojuje. Bezpečnost cestujících bude pro mě vždy prvořadým cílem.

Souhlasím s poslancem Karlem Šídlem, který je autorem pozměňovacího návrhu. Zavádíme povinnost provozovatele dráhy a dopravce užívat při školení určitých kategorií zaměstnanců osob akreditovaných Ministerstvem dopravy a navíc zavádíme zpřísněné podmínky pro odbornou způsobilost zaměstnanců, zajišťujících provozování dráhy a drážní dopravy. Mnou navržená a upravená novela železničního zákona byla Sněmovnou schválena a úspěšně prošla i Senátem na konci srpna. Zbývá jen podpis prezidenta Zemana. Podporu zakončím jedinou větou: Jde o lidské životy a věřím, že bychom to neměli brát na lehkou váhu.

Zajímá Vás co se děje v dopravě, v médiích nebo v Pardubickém kraji? Podívejte se na mé osobní stránky (ZDE) nebo mě sledujte ZDE. Najdete zde aktuální novinky a přehled dění. A budu rád, když mi zašlete i další podněty pro práci.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Adéla Šípová byl položen dotaz

předseda

Dobrý den, co vím, tak Vy jste Hřiba za předsedu nechtěla. Je nějaká možnost, jak ho můžete ve straně odvolat? Nemyslíte, že ji svými skandály, ale i neschopností řešit problémy s dopravou v Praze jen poškozuje? A nemyslíte, že to, že už není předsedou Bartoš může mít pro stranu fatální důsledky? On...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zeman (Motoristé): Prosím, nebuďme na sebe příliš přísní

21:03 Zeman (Motoristé): Prosím, nebuďme na sebe příliš přísní

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k hrozbě ztráty stávajícího způsobu života