Předložený vládní návrh zasahuje do řady oblastí zákona o dráhách, ať už dílčím, nebo uceleným způsobem. Mezi nejpodstatnější oblasti patří kategorizace drah a vymezení přístupu na jednotlivé kategorie drah, úprava udílení licencí pro provozování drážní dopravy nebo přidělování kapacity dráhy.
K návrhu novely zákona o dráhách byla vznesena řada pozměňovacích návrhů, přitom většina z nich byla odmítnuta jak Ministerstvem dopravy, tak i Hospodářským výborem. Nicméně s jedním z nich já osobně jednoznačně souhlasím, byť Ministerstvo dopravy má trochu jiný názor. Osobně jsem se za tento návrh přimluvil a požádal o jeho podporu – a to s úspěchem. Díky tomu vytvoříme komfortnější prostředí železniční dopravy v České republice, které bude fungovat podle jasných a férových pravidel pro všechny a vysoké bezpečnosti. Ptáte se, kam vlastně směřuji?
Osobně souhlasím s tím, že provoz a praxe na českých železnicích vyžaduje jisté dílčí změny. Je jedno, zda se jedná o regionální tratě, nebo o hlavní železniční koridory. Faktem je, že se po železnicích pohybuje stále více soukromých subjektů. Ą tak se nám zde v poslední době rozmohl jistý nešvar se zaměstnáváním strojvedoucích. Ti často mají pracovní smlouvy podepsané se dvěma společnostmi. To v konečném důsledku vede k tomu, že nedodržují předpisy, například co se týká bezpečnostních přestávek, školení atd.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV