Přípravy vysokorychlostních tratí jsou v plném proudu. SŽDC intenzivně projektuje varianty tras z Prahy na Drážďany i do Brna a zároveň vytváří nové technické normy, jejichž předlohou se stanou francouzské standardy. Ty jsou již velmi detailní a zabývají se konkrétními technickými parametry, například pro tunely, mosty nebo koleje. Další dobrou zprávou je, že podle plánu pokračují i práce na třech pilotních vysokorychlostních úsecích.
Nemusíme opakovat, že v ČR se o vysokorychlostní železnici mluví dlouhá léta. V této souvislosti už zbývá jen připomenout průlomové usnesení Poslanecké sněmovny z března 2017. Je to rok a půl, kdy se mi povedlo s několika kolegy iniciovat vskutku revoluční zadání české vládě. Jsem rád, že dopadlo na úrodnou půdu a že cíle, které jsme si vytkli, se aktivně plní. Věřím, že dnes už nikdo nepochybuje o tom, že Česko tento projekt bere vážně. Na druhou stranu je potřeba férově přiznat, že před sebou stále máme „běh na dlouhou trať“. Nicméně první plody naší práce přicházejí a mám z nich velkou radost.
Není to tak dávno, co jsem Vás informoval o tom, že v Česku již brzy vzniknou první úseky vysokorychlostních tratí. Článek si můžete přečíst zde. Ve zkratce se jedná o existující úseky tratí, které jsou podle SŽDC v současnosti způsobilé na provoz v rychlosti nad 200 km/h. Jsou již zanesené v krajských územních plánech a stavebně by neměly být příliš náročné. V první fázi se stanou rychlejší alternativou k současným koridorům , v té druhé budou integrální součástí budoucích dálkových vysokorychlostních tratí Praha – Brno – Ostrava.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV