Kolovratník (ANO): Lávka na Duklu už stojí na svém místě, zbývají dodělat poslední práce

21.10.2023 14:59 | Ze sítí

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k dostavbě pardubické lávky.

Kolovratník (ANO): Lávka na Duklu už stojí na svém místě, zbývají dodělat poslední práce
Foto: Archiv Martina Kolovratníka
Popisek: Martin Kolovratník

Za dva měsíce nás čekají Vánoce. S mírnou nadsázkou ale můžeme říct, že do Pardubic dorazily už nyní. Po desítkách let čekání se pardubičtí konečně dočkali a lávka propojující sídliště Dukla s nádražím stojí v celé délce na svém místě.  Stavbaři na straně autobusového terminálu usadili poslední dva díly tubusové konstrukce. Vše tak nasvědčuje tomu, že lávka začne dle plánu sloužit obyvatelům do května příštího roku.

Skvělá zpráva, která je důvodem k radosti. Nyní, když už jsme na konci pomyslného příběhu s lávkou, vše vypadá jednoduše. Dovolím si ale připomenout, že lávka se nerodila lehce. Lávku slibovali politici dlouhá léta. Jediné, co ale pro její realizaci politici udělali, byly sloupy stojící mezi kolejemi. Tím vlastně veškerá snaha na dlouhé roky skončila.

Hnutí ANO se ale s tímto přístupem nesmířilo a celý projekt si vzalo za svůj. Díky týmové práci v čele s tehdejším primátorem Martinem Charvátem se nám postupně podařilo přípravy posouvat a konečně jim dát skutečnou podobu. První velkou překážkou bylo nalezení shody na tom, zda máme postavit lávku nebo podchod.

Výsledek je dnes již jasný, ale dovolím si připomenout, že v neprospěch podchodu mluvily především vyšší náklady. Tubus byl vyroben podle návrhu architekta Milana Košaře. Celkově nadchod měří necelých 300 metrů, přemostění spojí všechna nástupiště a končit bude v ulici K Vápence.

Jakmile se podařilo nalézt shodu, mohli jsme postoupit k řešení další důležité otázky, a to kdo lávku zaplatí. Náklady na realizaci lávky dosahují řádu desítek milionů korun, které si město nemohlo dovolit zaplatit ze svého rozpočtu.

Z tohoto důvodu jsme nejdříve ohlíželi po evropských dotacích, nicméně nakonec se nám podařilo vyjednat se Správou železnic a Ministerstvem dopravy mnohem výhodnější způsob financování.

Náklady na lávku byly zahrnuty do modernizace Železničního uzlu Pardubice a město se podílí na spolufinancování pouze v řádu jednotek milionů korun.

Z dnešního pohledu se může zdát vše jednoduše, ale cesta k realizaci byla opravdu dlouhá, trnitá a plná problémů. Považuji proto lávku za úspěch hnutí ANO a jasný důkaz toho, že my sliby plníme. 

Věřme, že poslední úkoly pro stavaře nebudou příliš složité a že se na jaře roku 2024 dočkáme předání do provozu.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Haas (ODS): Ta míra pokrytectví zvedla i invalidy ze židle

23:08 Haas (ODS): Ta míra pokrytectví zvedla i invalidy ze židle

Projev na 119. schůzi Poslanecké sněmovny 21. listopadu 2024 k zákonu o elektronických komunikacích