Kolovratník (ANO): Město Pardubice koordinuje své stavební aktivity se SŽDC

17.12.2018 12:46 | Zprávy

Jako pardubický zastupitel a místopředseda Správní rady Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) jsem minulý týden svolal koordinační schůzku zástupců SŽDC a vedení města Pardubic.

Kolovratník (ANO): Město Pardubice koordinuje své stavební aktivity se SŽDC
Foto: ANO.cz
Popisek: Martin Kolovratník

Jako pardubický zastupitel a místopředseda Správní rady Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) jsem minulý týden svolal koordinační schůzku zástupců SŽDC a vedení města Pardubic. Kromě mě se schůzky zúčastnil i primátor Martin Charvát a jeho náměstci Petr Kvaš a Helena Dvořáčková. Za SŽDC se setkání zúčastnil ředitel Stavební zprávy východ Miroslav Bocák a ředitel Oblastního ředitelství Hradec Králové Lubor Hrubeš. Díky vzájemné informovanosti může město i SŽDC efektivněji koordinovat průběh připravovaných stavebních aktivit a minimalizovat tak omezení na obyvatele města a cestující.

Největší investiční akcí SŽDC v Pardubicích bude „Modernizace  železničního uzlu Pardubice“. Počítáme s tím, že náklady by se měly vyšplhat na 4,05 miliardy korun. Stavební práce začnou v prosinci 2019 a trvat by měly do června 2022. Součástí této investiční akce bude i dlouho připravovaná lávka propojující nádraží se sídlištěm Dukla. Lávka spojí již zrekonstruovaný prostor před nádražní budovou a projektovaný terminál B pro veřejnou autobusovou dopravu a současně dojde k propojení s projektovaným terminálem C-Jih a budoucím parkovacím domem. Záměrem města Pardubice je využít výluk v průběhu modernizace železničního uzlu k provedení stavebních prací na rekonstrukci železničního nadjezdu v ulici Kyjevská. Byla dohodnuta úzká vzájemní komunikaci při přípravě obou staveb.

Na modernizaci železničního uzlu úzce naváže další investiční akce SŽDC. V lednu 2021 začne rekonstrukce pardubického hlavního nádraží a skončit by měla trvat do konce roku 2024. Předpokládáme, že náklady na tuto akci se vyšplhají na  900 milionů korun. Cena zahrnuje i náklady na rekonstrukci výškové budovy, na které již byla zahájena přestavba prostorů pro organizační útvary generálního ředitelství SŽDC. Jako zástupci města Pardubice se musíme zabývat i tím, jak rekonstrukce výpravní budovy a modernizace železničního uzlu zasáhne obyvatele a ovlivní jejich každodenní život.

Železniční dopravu mezi Pardubicemi a Hradcem Králové zrychlí dokončení zdvoukolejnění trati v úseku Pardubice-Rosice-Stéblová. Odhadované náklady na dokončení tohoto projektu dosahují sumy 2,07 miliardy korun. Jedná se o adekvátní cenu za to, že zrychlíme cestu vlakem z Pardubic do Hradce Králové na 12 minut. Výstavba začne v březnu 2022 a dokončena by měla být nejpozději do listopadu 2024.

Tématem schůzka byl rovněž stav příprav bezúvraťového železničního spojení mezi Hradcem Králové, Pardubicemi a Chrudimí. SŽDC v současné době se zpracovává aktualizaci studie proveditelnosti, která bude obsahovat varianty trasování včetně jejich ekonomického vyhodnocení. Aktualizace bude dokončena v průběhu roku 2019 a bude projednána se samosprávami dotčených měst a obci.

Po projednání již připravovaných investičních akcí byly diskutovány technické možnosti bezpečnějšího řešení železničního přejezdu na ulici Dašická. Dohodli jsme se, že město Pardubice a SŽDC se budou touto problematikou zabývat a bude zařazena na program dalšího setkání. O výsledku jednání budu veřejnost co nejdříve informovat. Dnes jsme se rovněž shodli, že podobné koordinační schůzky jsou prospěšné a budeme v nich pokračovat. Další proběhne v první polovině měsíce června  2019.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Jana Pastuchová byl položen dotaz

Jak podle vás zajistit práci seniorům?

Pravda je, že doba jde dopředu a lidé ve starším věku se mají problém ,,jít s dobou". Ale podle mě to bude problém i do budoucna, třeba pro dnešní 30. Za 30 let mohou řešit stejný problém jako senioři dnes, protože i když jsou třeba technologicky zdatnější než dnešní starší generace, tak za těch 30 ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jílková (KDU-ČSL): I tyto Vánoce to bude pro nemalý počet chudých realita

4:28 Jílková (KDU-ČSL): I tyto Vánoce to bude pro nemalý počet chudých realita

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k Vánocům a chudobě.