Pane premiére, protiřečíte si. Jak to tedy doopravdy je?
Vlna teplých letních dnů si vybírá svou daň a politiky přitom nevyjímaje. Premiér Petr Fiala a jeho protiřečení je toho názorným důkazem. Nejdříve tvrdil, že předchozí vlády zanedbaly rozvoj země a zmínil například stavbu dopravní infrastruktury. O pár dnů později ale pro změnu zase tvrdil, že patříme mezi světovou špičku v obraně nebo dopravě. Pane premiére, jak to tedy doopravdy je?
… „Svatý Petr se zjevil“ a jeho andělská vláda jako mávnutím kouzelného proutku nás za rok a půl zbavila špatných předchozích vlád a udělala z Česka světovou špičku úplně ve všem… Nesmysl, kterému snad nemůže věřit ani sám politolog a premiér v jedné osobě Petr Fiala.
Osobně chápu, že při pohledu na upadající preference a zpackaný daňový balíček, jehož některé části mimochodem kritizují i zástupci vládní koalice, dělají premiérovi vrásky na čele. Byť chápu jeho snahu o zamaskování vlastních přešlapů a snahu stočit veřejnou diskuze k jiným tématům, v tomto případě pravděpodobně musel strávit delší čas na sluníčku – žádný rozumný a zkušený politik by jinak taková pomatená snad ani nemohl říct veřejně.
Pojďme si připomenout, jak se za vlády ODS, TOP 09 a VV v letech 2010–2013 totálně zastavil rozvoj dopravní infrastruktury na několik let. Připomínám, že nynější premiér Petr Fiala i současný ministr financí Zbyněk Stanjura byli oba součástí této vlády, které se “úspěšně” podařilo:
- Zahájit výstavbu „neuvěřitelných“ 800 metrů dálnic
- Dlouhodobě snižovat rozpočet SFDI
- Zastavit zahájené stavby
- Zastavit přípravu staveb
Pomyslnou třešničkou na dortu byl tehdejší poslanec ODS Václav Baštýř, který skoupil pozemky v Ševětíně pod plánovanou dálnicí D3, aby si pořádně „namastil vlastní kapsu“. Ano, tak přesně tohle je výsledek práce bývalé vlády ODS, TOP 09 a VV v letech 2010–2013!
Hnutí ANO ale od roku 2014 tyto chyby a průšvihy pečlivě a vytrvale napravuje. A protože na rozdíl od Vás mám rád fakta, tady dávám ilustrační výčet čtyř úspěchů:
- Několik novel zákona č. 416/2009 Sb., tzv. liniový zákon. Mimo jiné se nám podařilo prosadit pevný řád pro výkup pozemků, malou a velkou držbu atd.
- Nový stavební zákon – experti a odborná veřejnost jej dokonce ocenili v prestižní anketě Zákon roku 2022. Škoda, že jste ho „rozmontovali“ pouze z důvodu, že se jedná o nepopíratelný úspěch naší bývalé vlády.
- Navýšení rozpočtu SFDI – v roce 2014 cca 50 miliard až na 130 miliard v roce 2021!
- Díky změně zákonů jsme rozjeli výkupy pozemků, nastartovali jsme přípravu a výstavbu dálnic D35, D6, D11.
Suma sumárum. Pokud někdo může za zanedbaný stav české dopravní infrastruktury, pak to jsou zejména ODS a TOP 09, které byly součástí vládní koalice v období temna české dopravy v letech 2010-2013. Současná vláda pouze navazuje na naši práci a je pouze na nich, zda udrží naše tempo a nezpomalí je. Bohužel současná situace ale napovídá, že se bude jednat spíše druhý scénář.
Pane premiére, až zase budete někde říkat nesmysly, doporučuji se nejdříve zeptat odborníků a nechat si věcně popsat reálný stav věci. Pak možná budete méně odtržený od reality. My v týmu
Lepší vláda víme, jak na to a slibujeme, že jestli nás občané podpoří, tak tempo výstavby dopravní infrastruktury opět rozjedeme.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV