Kolovratník (ANO): Poslanci připravují změnu, která zvýší bezpečnost na železničních přejezdech

18.10.2019 22:13 | Zprávy

Sněmovní podvýbor pro dopravu se včera zabýval problémem zabezpečení železničních přejezdů a vývojem dopravních nehod, kterých v posledních letech přibývá.

Kolovratník (ANO): Poslanci připravují změnu, která zvýší bezpečnost na železničních přejezdech
Foto: Archiv Martina Kolovratníka
Popisek: Martin Kolovratník

V rámci jednání vystoupili zástupci Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), Drážního úřadu, Dopravní policie a Drážní inspekce. Na základě diskuze a podnětů ze včerejšího jednání podvýboru vznikl plán v podobě poslaneckého pozměňovacího návrhu, který by mohl být schválen v blízké době a změny by se měly projevit v praxi prakticky okamžitě.

SŽDC v současnosti provozuje celkem 7 856 přejezdů. V průměru se jedná o 1 železniční přejezd na 1,2 km trati. Jejich údržba je velmi nákladná a není tak logicky možné na všech železničních přejezdech zajistit maximální možnou bezpečnost. Jedním z možných řešení je tak snížení jejich počtu. „Současná legislativa je v tomto ohledu poměrně přísná. Účastníkem řízení o povolení zrušení přejezdu je vlastník pozemní komunikace, vlastník dráhy a obec, na jejímž území se rušený přejezd nachází. Pokud jeden z účastníku řízení nesouhlasí se zrušením daného přejezdu, je téměř nemožné s tím cokoliv udělat,“ říká předseda sněmovního podvýboru Martin Kolovratník.

V letošním roce na železnici zbytečně zemřelo už 28 osob a vznikla škoda přesahující 123 milionů korun. „Závěry šetření nehod na železničních přejezdech naznačují, že největší podíl na jejich vzniku je způsoben nepozorností a porušováním pravidel silničního provozu (rychlost, nerespektování signalizace atd.) Bezpečnost pro mě vždy byla a bude na prvním místě. Osobně proto souhlasím s tím, aby SŽDC měla silnější pozici a mohla redukovat počet nebezpečných přejezdů,“ vysvětluje pardubický poslanec Martin Kolovratník.

Problém v podobě přísně nastaveného procesu rušení železničních přejezdů by se brzy mohl dočkat řešení v podobě úpravy stávající legislativy. „Společně s kolegy v čele s kolegy jsme se dnes dohodli, že chceme co nejrychleji iniciovat změny, které zásadně zjednoduší podmínky ke zrušení sporadicky využívaných přejezdů. Tento podnět vzešel od kolegyně Zuzany Ožanové (ANO 2011) a osobně se rád k této iniciativě přidám. Potvrzuji, že podáme poslanecký pozměňovací návrh do novely zákona 13/1997 Sb., o podmínkách provozu silničních vozidel na pozemních komunikacích, který se bude v příštím týdnu projednávat v Poslanecké sněmovně. Změny bychom se tak měli dočkat skutečně velmi rychle,“ uzavírá pardubický poslanec Martin Kolovratník.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

17. listopad

Dobrý večer, pane Zdechovský, chci se zeptat, jak se díváte na prohlášení našeho vrcholného politika, cituji: Ne každý názor musíme respektovat a ne každý názor je stejně "hodnotný"? 35 let po revoluci je schopen toto říci do rozhovoru nás premiér? Opravdu? Svůj názor raději vyjadřovat nebudu, ale ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vích (SPD): Naši vojáci v Keni jsou problém

10:02 Vích (SPD): Naši vojáci v Keni jsou problém

Incident českých vojáků v Keni stále vyvolává otázky informovanosti mezi Armádou ČR, Ministerstvem o…